{ 'anonymize_ip': true }

maandag 3 oktober 2016

Warme voeten

Warme voeten


Sokken breien en sokken haken, Lydia was er helemaal klaar mee (zie ook deze blog).
Een paar had ik al af (dat kun je hier zien). En toen lag er dus nog een halve gehaakte sok hier in huis. Nu is de herfst echt begonnen en bovendien is Lydia's man vandaag jarig, dus misschien snappen jullie het al: ik ging ook dat tweede paar breien :-)



Daar liggen ze, met een mooi herfstblad voor wat kleur.
Ik begon met de bol die aan de gehaakte sok zat:


Sokken haken begint juist bij de teen. In het gebreide exemplaar hield ik met een contrastdraadje het aantal toeren bij. De gehaakte sok wordt nu steeds kleiner, terwijl de gebreide steeds groter wordt.


Op de volgende foto zie je hoever ik kwam met het paar met die eerste bol:


Op deze bollen "Noorse sokkenwol" zit 160 meter en je hebt dan 100 gram. Je kunt niet een paar uit een bol halen, maar gelukkig had Lydia wel twee bollen gehaald.


Zo, het paar is klaar! De contrastdraden eruit en nog even wat draadjes afhechten. En dit paar is door één Breimeisje gebreid, de sokken lijken qua wijdte behoorlijk gelijk.


 Al is het natuurlijk handwerk, dus geen garantie dat ze helemaal identiek zijn :-)


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Ha, wat een leuk project! Ze zijn super mooi geworden, mooie wol ook! Ik snap helemaal dat je die gehaakte sokken uitgehaald hebt (en zo slim ook ;o) want volgens mij zit dat voor geen meter, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ze als huissokken nog wel kunnen, maar ik denk dat je wel een maat grotere schoenen moet kopen als je deze sokken in schoenen wilt dragen :-)

      Verwijderen
  2. Wow; dat kan ik niet, ziet er echt ingewikkeld uit... De sokken lijken me wel heel erg comfy en warm, dus echt wel de moeite waard!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan echt geen sokken breien. :-((
    Mijn schoonmoeder kan dat wel. Ze doet niet anders.
    Ze is nu 80 en legt een voorraad aan voor als ze er niet meer is. Voor haar gehandicapte zoon want die wil niet anders dragen. Lief he? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De gehaakte sok ziet er een beetje bol uit zo Jouw gebreide zien er mooi uit. Ik ben momenteel ook bezig sokken te haken maar eens kijken wat het wordt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de gebreide sokken heb ik een boordsteek gebruikt, 3 recht, 1 averecht. Dat zorgt ervoor dat de sok goed aansluit. Dat heb je nooit zo sterk in een gehaakt exemplaar.

      Verwijderen
  5. Er zijn ook geen 2 voeten hetzelfde ;-) Ik zie geen verschil tussen de sokken hoor, ik doe het je überhaupt niet na. Dat heb je weer prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Top sokken! Ook ik doe het je niet na; sokken breien :-)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor je verhaal. Ik ga me er ook aan wagen! De sokken zijn leuk geworden. Groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik had de sokken even gemist maar leuk om dit zo te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, dus de sokken waren er nog wel, maar even in de vergeethoek geraakt, dat probleem ken ik. Gelukkig geraken ze nu wel af en heeft Lydia's man weer warme voeten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie sokken! Ik heb jaren gelopen op de door de moeder van mijn zwager gebreide 'geitenwollensokken'. Wat was ik gek op die sokken. Zelfgebreide sokken zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen