{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 13 juli 2016

Zomervakantie, sokken breien of haken?

Zomervakantie, sokken breien of haken?


Sokken breien kan ik wel en Lydia vroeg zich af of zij het ook zou kunnen. Haar echtgenoot leek dat namelijk wel wat: zelfgebreide sokken. 
Nu is het op zich niet moeilijk, alleen Lydia blijkt enorm veel last te krijgen van o.a. haar schouders. Dus het breien van sokken stopte hier:



Haken vindt ze veel leuker en dus probeerde ze sokken te haken. Dat werd 'm toch ook niet helemaal:



Ik heb de heleboel mee naar huis genomen en het plan is dat ik de sokken ga breien. Ja, die gehaakte haal ik uit, die wol ga ik ook gebruiken voor gebreide sokken. Haar echtgenoot krijgt, als alles goed gaat, dus toch door een Breimeisje gebreide sokken.

Nu is er nog dit tijdschrift: "Gehaakte sokken". En dat is bij deze een give-away:


Het is een "Sandra Special", het ziet er nog als nieuw uit. Er staan verschillende patronen in, ook voor beginners. Is er iemand die we hier blij mee kunnen maken? Schrijf een reactie, dan laat ik eind deze maand weten wie ik het ga toesturen.

In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

17 opmerkingen:

  1. Wat jammer voor Lydia! Misschien is het een optie om ook continentaal te leren breien op rondbreinaalden. Daar ben ik de afgelopen tijd ook mee bezig (valt niet mee maar inmiddels heb ik de slag te pakken ;o) Het voordeel is dat je je werk dan op je schoot hebt liggen en je schouders niet belast. Maar... superlief dat jij het voor haar af wil maken!! Gehaakte sokken daar zal ik niet aan beginnen, ik hoop dat je er iemand anders blij mee kan maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt mij ook niks, daarom geven we het tijdschrift weg :-)

      Verwijderen
  2. Wat sneu voor Lydia maar wat fijn dat jij het afmaakt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet zo leuk als Lydia last krijgt van haar schouders, maar ik kies voor gebreide sokken, past beter lijkt me. Trouwens, haken vind ik minder leuk. En jij hebt je opgeofferd om ze te maken, maar het is voor een goed doel, dus geen probleem denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog nooit eerder sokken gebreid, laat staan gehaakt. Beterschap voor Lydia, met rust komt alles goed, hoop ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sokken beien blijft een leuke bezigheid heb altijd wel wat op de pennen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vervelend voor Lydia...
    Gehaakte sokken zijn super leuk, maar ik heb liever gebreide, omdat ik de structuur van gehaakte sokken niet zo fijn vind dragen. Maar da's persoonlijk natuurlijk :-)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb ook m'n twijfels. Het is wel lekker dik, misschien wel heel prettig als huissokken in de winter!

      Verwijderen
  7. Wat lief dat jij de sokken voor de man van Lydia afmaakt. Ik heb nog nooit van gehaakte sokken gehoord. Zakken gehaakte sokken niet vreselijk af?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zit ook in de vakantiemodus op het moment. Kinderen hebben nu ook vakantie. Wat lief dat je de sokken afmaakt. Ik zie er zo tegen op met vier naalden breien, ik heb de slag er niet in, zit meer te vechten met 4 naalden, hihi. Oh gaaf, ik heb wel interesse in het blad van de gehaakte sokken, die staan al maaanden op mijn steeds verder groeiende bucketlist! Ik heb gehoord dat ze wel lekker zitten. groetjes en liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok, ik zet je op de lijst! Leuk dat er iemand belangstelling heeft!

      Verwijderen
  9. Wat jammer dat Lydia niet kan breien doordat haar schouders protesteren. Ze was al best een eindje op weg..
    Ik doe graag mee met deze give away. Ooit breide ik zgn. geitenwollen sokken. Ik heb ze tot op de draad versleten en ben al jaren van plan om weer een paar te gaan breien. Misschien dat dit blad me over de streep trekt...ik denk het wel :-))
    Groetjes en een fijne vakantie, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou het wel eens willen proberen: sokken haken.
    Ik denk dat het vlugger gaat dan breien, en dan kan ik ook eens mijn voorraadje sokkenwol opgebruiken!
    Prettige vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Akklien, je bent vorlopig wel even bezig.
    Leuk hè sokken breien, sokken haken heb ik nog niet gedaan.
    Heb belangstelling voor het blad, lijkt me enorm leuk.
    Het regent vandaag dus...muziekje op en breien maar.
    Gr.Willy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, bedankt voor je reactie, maar je was wat aan de late kant... Ik had net vandaag (3 augustus) op de blog gezet aan wie ik het blad wil sturen.

      Verwijderen