{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 4 oktober 2016

Dinsdag - poppendag Bruidspaar in de seventies

Dinsdag - poppendag Bruidspaar in de seventies


Het drong een beetje laat tot me door: mijn oom en tante waren 40 jaar getrouwd! Ik had er al vaag over nagedacht en in mijn herinnering zat ik in de vijfde klas toen ze trouwden en dan was het vorig jaar al geweest. Fout! Ik zat al in de zesde klas en het jubileum was dit jaar! Mijn cadeautje kwam dus iets te laat, maar ze vonden het evengoed heel leuk:


Mijn tante trouwde, heel hip, in een spijkerjurk :-) En mijn oom had dus een licht pak aan. Kijk, hier is hun trouwfoto (ik heb toestemming gevraagd om 'm te plaatsen)


Ik had wel snel even weer naar die foto gekeken toen ik bedacht dat ik een paartje voor hen ging haken. Ik zag later dat het boeket toch meer geel dan oranje was, maar toen had ik het hele paar al klaar.



De poppetjes zijn weer op basis van mijn mini-gelukspoppetjes.

En toen ik toch in mijn fotoboek bladerde... hier is nog een detail van een van de trouwfoto's:



Van links naar rechts: ikzelf, mijn moeder, Beppe (die van de kruidkoek!) en mijn zusje. Ik was toen 11 jaar en mijn zusje 4. Wat zo leuk is, is dat mijn moeder de jurken van haarzelf, mij en mijn zusje zelf maakte! Ik had het even met haar over deze foto en zei dat ik haar zo mooi en jong vind op deze foto. Ze vertelde toen over haar eigen jurk dat ze eerst stof had gezien bij de (duurdere) stoffenwinkel van 30 gulden per meter. Toen was ze nog naar Jan Sikkes gegaan (die winkel is nog steeds in Sneek!) en had ze een coupon gevonden voor ongeveer 6 gulden! Ze heeft de jurk weggedaan later, maar eigenlijk vindt ze dat nog steeds jammer. En wat had ze die jurken voor mij en mijn zusje ook leuk gemaakt! Ik kijk niet zo blij op de foto, maar volgens mij vond ik het toch wel heel erg leuk toen :-)

Nog een foto van de gehaakte versie:


Ik hoop dat ze nog veel mooie jaren samen hebben, die oom en tante van mij!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina,
Elizabeth,
Es,
Jannie,
Juffrouw Ooievaar,
Lydia,
Mariam,
Nienke,
Petra,
Prie Praat,
Ria 
Rita,
Rozemarijn  en
Sandra

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk die oude foto's! En wat een geweldige trouwjurk zeg, dat zal vast wat zijn geweest in die tijd gok ik zo ;)
    Wat lief dat je een bruidspaartje voor ze hebt gemaakt, in stijl nog wel!
    Lieve groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, zowel dat gehaakte bruidspaar (super gedaan!) als natuurlijk ook die oude foto's! Het doet me absoluut denken aan mijn eigen jeugd, vooral door de kleding en de kapsels ;o) Goh, moet toch ook eens kijken of ik nog zoiets heb. Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaah wat leuk zo met die foto's van het bruidspaar en en van jullie. En je bruidspaar is mooi gelukt, leuk om het zo in de zelfde stijl te maken.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAt leuk om zo die herinneringen naar boven te halen :-) Je moeder heeft dat prachtig gedaan en zelfs je tasje is bijpassend bij de jurk! Jouw gehaakte stel is ook heel leuk, erg herkenbaar met de trouwfoto ernaast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha leuk en oude foto's zijn heel inspirerend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat leuk gedaan! Een spijkerjurk, wat stoer als trouwjurk...
    Prachtige jurken heeft je moeder gemaakt, je hebt die handigheid van niemand vreemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk kadootje
    en oude foto's,,,enig!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Ook die oude foto's zijn geweldig!
    Nu is het net andersom: de bruid in het wit en de bruidegom in een kobaltblauw pak. Althans, dat heb ik al vaak gezien.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's en de kleding voor die tijd heel hip :)
    Altijd leuk een cadeautje persoonlijk gemaakt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad knappe jurken die jullie toen droegen, jouw jurk is zelfs mijn lievelingsjurk als ik moest kiezen op die foto!
    En je tante en oom waren ook lekker hip zeg!
    Leuk gedaan hoor, die gehaakte popjes. Een dikke proficiat voor hun ook!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat leuk om het zo te doen! En wat een mooie jurk had je aan! Leuk om te zien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fijn, leuk en origineel cadeau Akkelien! Helemaal gebaseerd op hoe ze toen aangekleed waren, echt top! Leuk om jouw jeugdfoto een keer te zien, mooie jurken had je moeder gemaakt, ook mijn moeder maakte vroeger al onze jurken, rokjes en bloesjes zelf.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze blijven leuk die gelukspoppetjes! Leuk een 11 jarige Akkelien te zien :) Knappe naaister jouw moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het ook heel knap van mijn moeder dat ze al die jurken zo mooi maakte. Ze heeft op mijn verzoek later ook mijn trouwjurk gemaakt. Ik trouwde in 't rood :-)

    BeantwoordenVerwijderen