{ 'anonymize_ip': true }

maandag 19 september 2016

Haak maar aan (5)

Haak maar aan (5)


Afgelopen donderdag was de eerste Haak-maar-aan-middag van het nieuwe seizoen in de bibliotheek in Sneek. Ik schreef er vorige week al vast iets over. Het was donderdag nog steeds heel warm en er waren maar weinig haaksters die de hitte trotseerden, we waren maar met z'n drieën! En die andere twee dames hadden heel veel gehaakt tijdens de zomer. Vorige week op Instagram vroeg iemand zich af of dat record wel ooit gehaald zou worden. Ik heb er weer alle vertrouwen in!

Deze drie dekens lagen namelijk al klaar toen ik binnenkwam:


Gehaakt door deze dames:


De linker deken is gehaakt door mevrouw Bosma - ten Cate, de linker mevrouw. Zij haakt samen met een buurvrouw en ze zijn eigenlijk al bezig met de tweede. Leuk dat ze dat samen doen! Ze hadden steeds lappen van vier granny's en die hebben ze dan weer in banen vast gezet en zo werd het een hele deken.



De mevrouw rechts, mevrouw Koolmoes, haakte die andere twee dekens. Die bonte, daar was ze voor de zomer al mee bezig. 



En of het door de Sneekweek is gekomen, dat weet ik niet, maar ineens wilde ze ook een deken maken in de Sneker kleuren, die zwart/gele dus!


Zover ben ik nog niet, hoor! Ik heb even geteld: ik heb nu 29 lapjes aan elkaar. Theoretisch gezien iets meer dan een tiende deel. En dan vallen mijn granny's nog een beetje klein uit, dus zullen het er wat meer moeten worden dan 280 (14 granny's breed en 20 granny's lang), ben ik bang. Ach, gewoon door haken! Ik neem het vanavond ook mee naar de handwerkavond. Ik ga straks eerst nog even wat bakken. Ik denk een kruidkoek. Hoewel... zoon had een ander verzoek, dus misschien verander ik nog van plan :-) Wordt vervolgd!



Al bij al hadden we het afgelopen donderdag heel gezellig met z'n drieën en af en toe kwam er nog eens iemand wat vragen of vertellen. De middag vloog om. We gaan over een maand weer aan de haak. Hier is het lijstje met datums voor de rest van 2016:

13 oktober
17 november
15 december

Dit zijn de datums voor de Haak-maar-aan-middagen in de bibliotheek in Sneek. We haken van 14.30 - 16.00 uur.


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Die iemand op Instagram was ik... Je hebt gelijk, positief blijven. Dat lukt wel met drie grote dekens! Alle grote en kleine beetjes helpen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, weet ik :-) Ik liet het even anoniem. Ik las vandaag dat er minstens 10.000 dekens moeten zijn. Dat klinkt best wel en toch zijn er ook al heel veel ingeleverd! Zo leuk ook van deze dames, wat ze dan in de zomerperiode al weer gemaakt hebben!

      Verwijderen
  2. Hele bijzondere dekens van hele bijzondere dames! Mooi werk dames!
    En succes! (ben benieuwd wat het gaat worden; kruidkoek of...?)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW, wat een kanjers die dames! Complimenten voor hun enthousiasme :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige dekens en zo gezellig met elkaar haken.

    BeantwoordenVerwijderen