{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 27 december 2017

Een mooie eindejaarsactie

Een mooie eindejaarsactie


Zoals jullie weten blog ik ook regelmatig voor Breiclub.nl en daar kun je praktisch elke dag een leuke en inspirerende blog vinden. Om precies te zijn: hier.
Afgelopen zondag zag ik weer eentje die me speciaal aansprak, van Bianca. Ze schreef over een speciale Eindejaarsactie van Storm of Life.  

Dit jaar wil Storm of Life voor alle kinderen van een weeshuis in Kenia een toilettasje samenstellen. Hygiëne is namelijk enorm belangrijk!



In het kort komt het erop neer dat je o.a. mee kunt helpen door wasdoekjes te haken en/of te breien. Die stuur je op en die gaan dan in de toilettasjes. Lees vooral even de blog van Bianca, waar ik ook deze foto, met toestemming, van leende. Zij heeft namelijk een paar linkjes naar hele leuke patronen van wasdoekjes! Haken en breien. Dus mocht je even tijd hebben zo tussen de kerstdagen en oud & nieuw, en je hebt vast ook nog wat katoen garen... Pak je brei- en/of haaknaalden en ga aan de slag! Je kunt nog insturen tot en met 15 januari.

Update: Bij de reacties kwam de vraag of de doekjes gewassen moeten worden voor ze verstuurd worden. Ik heb dit even nagevraagd bij Bianca en ze reageert met: "Ik was ze zelf wel even, dus als mevrouw dat wil doen - graag!" 
Ik probeer zelf ook nog iets voor deze actie te doen, al was het alleen al om die leuke patronen uit te proberen 🙂


Leuk dat je komt kijken op m'n blog in deze vakantietijd!
Fijne feestdagen gewenst, brei en/of haak een goed einde aan 2017,
dan nemen we in 2018 de draad weer op!




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

14 opmerkingen:

  1. Heb nog enkele bolletjes katoen liggen, dus ben aan de slag gegaan. Heb gekozen voor naalden 3 omdat ik ervan uitga dat het soepel moet zijn. Is het de bedoeling ze gewassen aan te leveren of juist niet omdat men dan zou denken dat het gebruikt is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Arga, bedankt voor je reactie! Ik heb het nagevraagd: als je ze zelf gewassen aanlevert, is dat super fijn!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie actie want inderdaad goede hygiene voorkomt al veel ziektes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi en nuttig project! Voorlopig heb ik nog te veel te haken, maar misschien komt er later nog een actie? Ik ga dat zeker in het oog houden! Top van iedereen die een steentje (doekje) bijdraagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi project!
    Jammer dat ik ‘vast’ zit aan een test project dat 19 januari af moet zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi initiatief. Ik ga mijn best doen, ik weet niet of ik het nog ga redden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het ook nog niet zeker, maar ga het wel proberen :-)

      Verwijderen
  6. Prachtig project. Laat ik geen loze beloften doen want het gaat me niet lukken maar gelukkig zijn er veel lieve haaksters en breisters die ook deze actie weer tot een succes zullen maken. Daar ben ik van overtuigd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke aktie !!!
    ik heb een poosje een soort tasjes genaaid voor tienermeisjes in gambia, waar anderen weer wasbaar maandverband voor naaiden (oude handoek repen in laagjes met een nieuw katoenen of flanellen hoesje eromheen genaaid, verder werd er nog een tandenborstel en tubetje tandpasta en stukje zeep ingedaan.. de meisjes waren zoooooo blij met dit tasje, alsof ze het laatste model telefoon hadden gekregen! tienermeisjes in arme landen kunnen gewoon niet naar school als ze menstueren, er is geen geld voor wegwerpverband.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi Ineke! Onvoorstelbaar trouwens, hoe anders het is voor die meisjes...

      Verwijderen