{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 28 november 2017

Dinsdag - poppendag Jeugdherinneringen (4)

Dinsdag - poppendag Jeugdherinneringen (4)


Vandaag een kleine modeshow, dat wilde Cathie graag 😉

Allereerst laat ze haar poncho zien, met bijpassende muts en sjaal. Ze draag het hier over de jumpsuit die ze vorige week al liet zien.


Geweldig, die poncho. Die had ik zelf ook graag gehad, maar zo dol was mijn moeder niet op haken. Super leuk dat ze dit wél gemaakt heeft. Ook het mutsje op de volgende foto is gehaakt. 
Cathie draagt hier een lange jas/jurk. Misschien was 't ook wel bedoeld als ochtendjas, maar ik vind het wel een hele hippe jurk.


De jurk heeft ook een hele grote capuchon:


Deze trui heeft wel wat te lijden gehad. Wel een heel stoer model:


Ik heb nog een foto gemaakt van de achterkant van de trui. De sluiting is niet meer helemaal compleet. De kraag is aan een kant los. Zo zie je wel dat het een raglanmodel is. En de kraag is dubbel. Aan de rechterzijde is de kraag met een klein steekje vastgezet. Ik vermoed dat dit ook zo was aan de linkerkant.


Deze nette blouse is ook prachtig bij de lange stijlvolle rok:


Ook van de blouse een foto van de achterkant. De kraag is een dubbele en de blouse wordt gesloten met knopen en knoopsgaten. De bovenste knoop met een elastieken lusje.


De broek van dit setje heeft mooie vouwen voor én achter. Een leuke combinatie met het tuniekje.


Misschien moet ik toch eens aan een stoomstrijkijzer, want het volgende pakje is niet echt opgeknapt van 't strijken. Wel een leuk broekpak!


Ik heb mijn moeder m'n vorige blog laten zien met al jullie leuke reacties. 
Dit is haar reactie: "Dat je dat allemaal bewaard hebt. Dat is wel heel bijzonder. Zo zag ik het vroeger niet, dat ik dan bijzonder was. Ik vond het leuk om te doen. En ja, een pop moet je ook geregeld  verkleden, dat past in het "boartsjen mei poppen". 
Boartsjen mei poppen = spelen met poppen.
En er is absoluut gespeeld met de poppen en de kleertjes! 

Nu wordt het tijd om te kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina,
DiYDiva
Ria
Rita,
Sandra  en
Tineke

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


9 opmerkingen:

  1. wat een mooie modeshow, leuk dat je dat allemaal bewaard hebt. Zo knap gemaakt allemaal, wat een priegelwerk.
    Die poncho is tegenwoordig weer helemaal hip. Misschien kun je er nu alsnog een voor jezelf maken?
    fijne dag, groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie show met retro kleding, helemaal hip hoor.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WT eenmooie show en wat een geduld heeft je moeder gehad.
    Als ik die grui met die hele kleine knoopjes zie, mijn petje af.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat ziet het er nog mooi uit allemaal na zoveel jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een knap model is die dame! Wat leuk ook voor je moeder om dit terug te zien. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo prachtig al die kleertjes en zo knap gemaakt in het klein. Roosjemijn zou ook wel weer een nieuwe garderobe willen maar ze moet even geduld hebben. Ik ben even anders druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk om de kleertjes bij de pop aan te zien!
    Een stoomstrijkijzer kan ik je aanbevelen, maar soms kan het ook helpen om even het strijkgoed met een plantenspuit iets vochtig te maken.
    Super dat je je moeder de reacties van de vorige keer hebt laten lezen, daar zal ze van genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn mond blijft openvallen... ware kunst!

    BeantwoordenVerwijderen