{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 2 maart 2017

Wat minder geslaagd

Wat minder geslaagd


Op dit moment zijn er flink wat handwerksters bezig met die mooie Hygge. Een prachtig en kleurrijk project waarbij o.a. geborduurd wordt op haakwerk. Dat heb ik zelf ook veel gedaan, vooral op gehaakte vlaggetjes.

Zie deze blog voor meer foto's en informatie.
 Heel leuk om te doen en ik heb heel wat naamslingers mogen maken 😊

Soms heb je een idee en dan is het toch wat minder geslaagd... 
Ik had van een mede-pronkrider een mp3-speler geleend en dacht: daar kan ik wel even een hoesje bij haken. 


Dat haken ging prima.


Mijn idee was om er zo'n schaats op te borduren: 

Zie ook deze blog.


Dat lukte prima op canvas, maar dit vind ik helemaal niks. Het loopt scheef en is veel te onregelmatig!


Dit ga ik niet weggeven! Ik zag hier bij Marjan in de blog dat ze nu borduurt op tunisch haakwerk, dat ziet er wel heel mooi uit!
Er is nog heel wat te leren!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Misschien als je heen en weer had gehaakt dat het wel was gelukt? Nou ja, weer wat geleerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies :-) Ik denk inderdaad dat dat het grote verschil is, heen en weer haken in plaats van rond.

      Verwijderen
  2. Goeie tip van Angélique hierboven.
    Misschien ook een dikker draadje om te borduren?
    Maar ik vind het blauw waarmee je haakte een schitterend kleurtje :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het idee is wel heel erg leuk en lief. Een applicatie haken en deze erop maaien. Is dat misschien een mogelijkheid? Je slingers blijven geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat je borduurwerk tegenvalt! Ik denk dat Angelique gelijk heeft wat betreft het heen en weer haken.
    De tunische haaksteek is natuurlijk ook een optie, maar die wordt niet in het rond gehaakt...dan zou je misschien kunnen kiezen voor twee tunische lapjes die je later aan elkaar haakt?
    Je hebt weer genoeg denkstof, ik ben benieuwd naar het vervolg (ook leerzaam voor mij *Ü*)
    En oh ja, ik heb mijn e-mailadres in mij blogje gezeg :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. idd nog veel te leren ook voor mij :0

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vin het opmazen/borduren op haakwerk ook moeilijk om t er echt netjes op te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee, misschien gaat het echt wel beter op tunisch haakwerk?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haken op ami's vind ik ook altijd moeilijk. Kan idd het rondhaken zijn.
    Je slingers blijven geweldig!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen