{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 7 december 2016

En weer zijn de steken gevallen!

En weer zijn de steken gevallen!


Vrijdag liet ik het al zien, dat leuke breiwerkje.
Die dag besloot ik dat dit de goede breedte was:


Dus begon ik met afhechten:


Met de haaknaald, ja, je haakt in twee steken elk 1 vaste, dan haak je 5 lossen en laat je 1 steek vallen.
Ik had iets eerder moeten stoppen, want ik had net te weinig garen om alles af te hechten. Nu had ik nog een bol, dus die heb ik erbij gepakt. De bol gaat verder bij de Haak-maar-aan-deken, de dikte is er perfect voor.

Je hebt dan wel al die steken laten vallen, maar je moet ze dan nog wel even echt lostrekken. Dat is wel even een werkje, maar dan krijg je dit:



Ik heb de uiteinden aan elkaar vast gezet, met een slag in de sjaal:


En Marie-Antoinette wilde graag even showen:



Ik maakte al eerder zo'n sjaal, die zie je hier. De steek komt in dit effen garen veel beter uit.
Ik heb gebreid op pen nr. 5 en had 135 steken. Ik had iets te weinig aan een bol van 100 gram katoen garen dat ik kocht bij Action, maar had natuurlijk best een toer eerder kunnen stoppen 😊
Wil je ook zo'n col maken? Kijk dan even hier bij Mirjam. Ze legt daar heel goed uit hoe je het doet!

Ik ben er heel blij mee en de kleur matcht perfect bij m'n vest!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Dat is een fijne col geworden. Leuk met die gevallen steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die steken laten vallen... zou ik niet durven! Hihi, ik herinner mij dat ik als klein meisje leerder breien en dat er altijd lichte paniek uitbrak bij juf of mama als ik een steek liet vallen. Dus sindsdien heb ik zoiets van, oei oei, dat hele breiwerk is naar de haaien als je een steek laat vallen. Maar blijkbaar dus niet :-)
    Heel leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat laten vallen valt in de praktijk reuze mee :-) Grappig toch, dat het nu de bedoeling is!

      Verwijderen