{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 juni 2016

Dropproject (2)

Dropproject (2)


Vandaag deel 2 van het dropproject!




Ik heb het een en ander uitgeprobeerd, eerst had ik ze veel breder gehaakt en ik heb ook andere steken uitgeprobeerd. Ik vind dit een mooie breedte en met vasten wordt het een soepel en toch ook stevig dropje/vlaggetje.


Begin met wit: 12 lossen + 1 keerlosse.
Toer 1: 12 vasten + 1 keerlosse
Toer 2: 12 vasten + 1 keerlosse
Toer 3: 12 vasten, maar doe de laatste omslag van de laatste steek met zwart en haak daarmee verder, ook de keerlosse
Toer 4: 12 vasten + 1 keerlosse
Toer 5: 12 vasten + 1 keerlosse
Toer 6: 12 vasten, maar doe de laatste omslag van de laatste steek met de volgende kleur (oranje, roze, geel of bruin) en haak daarmee verder, ook de keerlosse.
Toer 7: 12 vasten + 1 keerlosse
Toer 8: 12 vasten + 1 keerlosse
Toer 9: 12 vasten. Sluit af en hecht af.
Je kunt bij de overgang van de kleuren de begin- en einddraad mee haken, zodat je die later niet meer hoeft af te hechten. Dat moet je nog wel met de eerste begindraad en de laatste einddraad doen :-)


Je kunt bij het zwarte deel ook twee toeren doen, dat klopt misschien wel beter met de verhouding van de echte dropjes. Ben je nog sneller klaar ook!




Vrijdag weer een dropje voor aan de slinger. Alle patronen kun je uiteindelijk terug vinden onder het label dropproject.


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Mmm, ik lust geen drop, maar je slinger ziet er toch lekker uit :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk z'n drop slinger.. zou er zin aan krijgen als ik er naar kijk...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha lekker! Ik zet het gelijk op mijn boodschappenbriefje dus nu lol
    Leuke slinger!

    BeantwoordenVerwijderen