{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 24 april 2015

En alweer een bol op

En alweer een bol op


Vrijdag en ik laat alweer mijn Zeeuwse mee-brei-deken zien, want ik heb alweer een bol op! Ik vind het een geweldig project, dus ben ik er veel mee bezig :-)
En het wordt steeds mooier, vind ik. Met de vierde bol kwam ik tot heel ver in de tweede rij blokken, ik moet nog ongeveer tien pennen van het patroon en dan de ribbels. Perfect op schema dus!


Ineens realiseerde ik me dat ik halverwege deze rij met blokken op een kwart van mijn deken was. Ik heb gemeten en het was zo'n 50 cm. De deken gaat dus inderdaad zo'n 2 meter lang worden! Een mooie lengte.


De eerste "ribbels van Bruinisse" zijn eindelijk te zien.



Het motief van de Philipine staat er al helemaal op.



De "Slagrieve" van Tholen, leuke steek, mooi effect. Eigenlijk is het wel een soort van gerstekorrel, maar ik vind het veel leuker om te breien.


En de zigzag van Arnemuiden, ja, die vind ik ook echt leuk om te breien.

Inmiddels is de vierde serie patronen ook al binnen, dus ik kan voorlopig nog vooruit. Omdat ik 6 x 4 blokken brei, gaat er bij mij één blog vervallen en toen ik in het overzicht zag dat er een tweekleurig blok in zit, wist ik dat ik dat blok niet ging doen. In de patroonsbeschrijving is echter rekening gehouden met mensen die de deken in één kleur breien en er is een aangepaste versie van het patroon toegevoegd. Toch ga ik dat blok niet doen. En ook het hart ga ik vervangen. Om twee redenen: ten eerste wil ik geen "gaatjes" in mijn deken breien en ten tweede vind ik het leuk om een Fries tintje aan mijn deken te geven en ik heb inmiddels een Fries blok uitgetekend ( ik had het hier al laten zien op mijn Friese blog):


Als ik heel verstandig ben, brei ik hier nog een proeflapje van, maar ik weet nog niet zeker óf ik zo verstandig ben. Ik heb nog even tijd, want ik ga dit blok pas in mijn vierde rij breien.

Meer over de Zeeuwse mee-brei-deken vind je hier bij de speciale facebookgroep en hier in de speciale blog. En bij Jeanet van Blij-dat-ik-brei natuurlijk!

Voor dit moment wens ik iedereen graag een heel fijn weekend! Extra lang, door Koningsdag! En voor velen misschien ook wel het begin van de vakantie! Hier duurt het nog een weekje, maar dat school- en werkweekje is in ieder geval al wat korter :-)


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. je deken wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, jij maakt wel heel snel vorderingen met je deken! Ik zal me nog moeten haasten om je bij te blijven, maar ik heb inmiddels blok 8 bijna af. Kzou je fries blok wel eens gebreid willen zien, maar aan proeflapjes doe ik ook niet mee hoor.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zijn we ongeveer even ver, Rita, want als ik deze rij blokken af heb, heb ik er ook acht af. Bij mij zitten ze dan al wel aan elkaar :-)

      Verwijderen
  3. knap maar maak geen fout dan is het een ramp maar ziet er mooi uit Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt zooooooo mooi! Je hebt ook zo'n mooie kleur gekozen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen