{ 'anonymize_ip': true }

maandag 9 maart 2015

Kleurig

Kleurig


Kort geleden was ik bij de Action en zag ineens dat kleurige katoen liggen. Het heeft prachtige kleuren al is de kwaliteit niet zo mooi en glanzend als van de grote merken. Wel een heel leuk prijsje, dus ik nam een paar bolletjes mee:


Leuk om iets heel voorjaarsachtigs mee te haken! Ik ben al met iets bezig geweest en het heeft te maken met de handwerkavond van vanavond én met iets anders, maar daarover later meer!




En omdat dit blogje wat aan de korte kant is: mijn moeder kreeg van mij op haar verjaardag een paar onderzetters in de vorm van pompeblêden, alleen vielen ze kleiner uit dat de twee die ze eerder kreeg. Ze heeft inmiddels vier gekregen die wel de goede maat hebben:


Het is een patroon van mij en je vindt het hier, in het Fries :-)


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


5 opmerkingen:

  1. Zou ik het kunnen ontcijferen een haakpatroon in het fries... Leuk die onderzetters. En ik ben benieuwd wat je aan het maken bent. De kleuren zijn helemaal voorjaar.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch knap dat je als import Friezin in het geschreven Fries kunt communiceren! Ik heb het vroeger nog op de lagere school geleerd :-). Ik herkende de pompeblêden ook gelijk. Dus ook het Nifelwyfke maar eens bezoeken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben geboren en getogen Friezin, heb tussendoor wel ongeveer 13 jaar in Nieuwegein gewoond, maar ben geremigreerd :-)
      Dus eigenlijk is het niet knap, ik probeer het te onderhouden, het schrijven in het Fries.

      Verwijderen
  3. Ziet er mooi garen uit. En ja, de kwaliteit kan wel wat minder zijn. Maar dan moet je maar zien voor wat je het gebruikt.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha leuk maar je maakt me wel nieuwsgierig :)

    BeantwoordenVerwijderen