{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 22 oktober 2014

Noorse sokken

Noorse sokken


Ze zijn klaar, de sokken voor zoon!
Ik heb ze gebreid op rondbreinaalden en dat is op zich wel handig bij het eind, als je de laatste steken aan de binnenkant afhecht. Met die rondbreinaalden trek je redelijk eenvoudig alles naar binnen heb ik gemerkt.

Op deze twee foto's zie je nog net de laatste toeren:



Ze zijn een beetje verschillend, de tenen zijn niet gelijk van kleur.


Ze zitten heerlijk volgens zoon, lekker warm en lekker zacht.


En met dit dikke garen vond ik het ook lekker snel gaan! Deze sokken zijn gebreid met breinaald nr. 4,5 en ik had 48 steken.


Ik had genoeg garen aan mijn drie bollen Norgesraggen uit Noorwegen. Gelukkig, want dat haal ik er niet makkelijk meer bij!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Spijtig dat je bent toegekomen met je wol, anders had je een goede reden om terug te gaan ;-)
    Ze zijn anders wel zeer mooi hoor.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je een sok wil kereen om de sok netjes af te werken
    Kan je de opzet via de binnenkant van de sok door de teen opening ook heel makkelijk keren

    BeantwoordenVerwijderen