{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 7 oktober 2014

Dinsdag - poppendag, Jacquelien (2)

Dinsdag - poppendag, Jacquelien (2)


Vorige week, in deel 1, liet ik al een flink deel zien van Jacquelien. Maria heeft bij Jackelien de nek verstevigd op de wijze van Frouwien, met een sponsje. Dat viel niet altijd mee.

Maria schrijft:"Het breit allemaal wel wat lastiger, met dat stugge sponsje erin. Een volgende keer knip ik misschien toch wel een stukje weg in het hoofd."

Een uitgebreide beschrijving van de methode van Frouwien, met een sponsje in de nek kun je hier vinden, op de blog van Daniëlle.
Update: Let op! In de eerste reactie op deze blog staan nog wat extra aanwijzingen van Frouwien!


De oren worden direct aangebreid, je kunt deze methode hier vinden op de blog van Wieke.



De ogen liggen ook al klaar.




Een week later kreeg ik een update: "Eerst heeft ze een beetje een hol hoofdje, met alleen het sponsje erin. 


Na het verder vullen is het hoofd best breed geworden. Nou ja, dat is niet erg. 



Ik vond haar eerst wel wat kleurloos en twijfelde aan de gele wimpers. 



Voor haar blonde haren koos ik een combinatie van felgeel en beige. In de hoop, dat het dan niet te flets zou worden.


Ineens gebeurde het: ze kreeg karakter en een zonnige uitstraling (na een rijtje haren)."

Maria gebruikt steeds dubbele draad voor het haar en dan wordt het een mooie volle bos. Ik laat dat volgende week zien in deel 3, dan zie je Jacquelien in vol ornaat! Het is gelukt, Jacquelien was klaar vóór 1 oktober. Nu nog een foto van Maria, bezig met de haren van Jacquelien.


Nu ga ik even kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij:

Akke
Daniëlle,
Jolanda,
Peggy en
Rita! 

Als je ook mee wilt doen, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Methode v.Frouwien.....klinkt dat even deftig! Maar ...niet het sponsje afknippen de volgende keer....het zorgt er juist voor dat het nog meer steun geeft en niet net boven het nekje gaat knikkebollen. Tegen het lastige breien als je het sponsje er in hebt gedaan brei ik meestal eerst tot voorbij de ogen en dan pas ga ik aan het "werk" met het sponsje! Leuk he, dat een paar haren of een wimper zo'n pop ineens karakter geeft! Vind ik vaak het leukste gedeelte om te maken bij zo'n pop! Gr frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, dank je wel voor de extra tips, Frouwien! Ik zal dat nog even in de tekst vermelden.

      Verwijderen
  2. De methode van Frouwien gebruikte ik nog niet. Zelf gebruik ik een rond stokje van 1 cm diameter en ongeveer 12 a 15 cm lang dat ik middenin steek. Het blijft lastiger breien met iets erin om de nek te verstevigen, dat gaat nu eenmaal niet anders. Verder vind ik de pop echt superleuk, goed gelukt, zelfs met gele wimpers en blonde haren, echt een blondje zo!
    Benieuwd naar het vervolg.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de foto's al binnen, het wordt volgende week weer een mooie poppenblog ;-)

      Verwijderen
  3. leuk en vooral de haren lijkt me een heel gedoe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker gedurfd zo met die gele wimpers. Maar je, ik heb al roze wimpers gebruikt... Hele mooie pop wordt het zo. Ik gebruik tegenwoordig ook de "Frouwien methode". Soms wel een beetje een gepriegel, maar het lukt wel. Ik maak het gezichtje trouwens helemaal af voor ik het opvul.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De laatste poppen die ik maakte hadden gemaasde ogen, dat doe je pas later.

      Verwijderen
  5. zo leuk om te zien hoe er ineens een karakter en uitstraling ontstaat. Dat is altijd weer het spannende en verrassende van het poppen maken vind ik.
    Ik blijf het knap vinden, dat gepriegel met vijf naalden. Leuk die 'higlights' in het blonde haar, Jacquelien wordt een knappe dame!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat blijkt inderdaad een goed idee om meerdere kleuren te gebruiken voor het haar, daar wordt het levendiger van.

      Verwijderen
  6. Het is een prachtige pop, mooie blauwe ogen en blonde haren.
    een heel blij en lief gezicht en ook zo origineel met die ogen en oren er in 1 keer op en aan gebreid.

    BeantwoordenVerwijderen