{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 25 september 2014

Handwerken bij Katrein

Handwerken bij Katrein


Afgelopen maandagavond was er weer een handwerkavond, deze keer in de Simmer Sjop. Het is de laatste week van de Simmer Sjop, zaterdag is de allerlaatste dag. Wel een beetje jammer, Sneek gaat deze leuke winkel vast missen.

Ik ging vooraf nog even bakken, de inkopen waren al in huis:


Ik bakte weer een kruidkoek! Recept is hier te vinden.
Ook had ik thuis al het nodige gehaakt voor het thema van deze keer. En door de snoepjes snappen jullie vast al wat het thema was: opkikkers!



Voor aan de patronenpakketjes maak ik altijd een klein bijpassend haakwerkje en dat was deze keer een soort van kikkerkopje. Niet allemaal even goed geslaagd :-/ Lastig om er een leuk gezichtje op te krijgen. Maar ja, het gaat om het idee.



Bij elkaar toch wel wat inspirerende voorbeelden, toch?



Toen Lydia en ik aankwamen met al onze spulletjes stond de tafel al klaar met thee en koffie en Lydia had nog iets heel leuks mee:



Al onze handwerkdames kregen van haar zo'n leuk potje! Gewoon omdat ze daar zin in had! Zo lief! Zo konden ze gelijk ook zien dat je met dat opkikkerpotje alle kanten op kunt. Ik maakte ook al eens een Koekiemonster en gisteren liet ik ook al een bijzondere versie zien.
Er is heel goed en hard gewerkt, veel thee gedronken, koek gegeten en wat gesnoept en heerlijk veel gekletst. 



De projecten waren net wat te arbeidsintensief om op deze avond af te krijgen. Ook kwam ik er weer achter dat het heel lastig is om een patroon zo op te schrijven dat iedereen het snapt. Ik had deze keer geen eigen patronen mee, maar had ze zelf wel uitgeprobeerd. Toch bleek dat "2v in elke 2de v" voor beginnende haaksters niet duidelijk genoeg. Een leermoment voor mij! Ook was het voor mij heel logisch dat je bij de opkikkerpotjes moet blijven meerderen tot het groot genoeg is voor het deksel dat je wilt gebruiken. Maar de dames volgden gewoon het patroon en toen paste het natuurlijk niet op de deksels die ik mee had! 
Het kan natuurlijk ook op een kleiner potje :-) Geen foto's van de eindresultaten dus. Wél een foto van het breiwerk van Ingeborg, dat was ik vorige keer vergeten.



Het schiet al aardig op. Leuk effect met de afwisseling van ribbels en tricotsteek. Zo zie je dat je geen ingewikkelde patronen hoeft te gebruiken om een leuk en stoer resultaat te krijgen!

De volgende workshop hebben we gepland op 21 oktober, voor één keer op een dinsdagavond. En deze keer zal het weer in de huiskamer van Katrein zijn!
Meer informatie en/of je aanmelden voor de handwerkavond? Kijk hier!

Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb je recept even opgeslagen, heerlijk kruidkoek, ik hou er van!! Leuk gezicht al die potjes! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als ervaren haakster of breister sta je er niet altijd bij stil dat sommige uitleg wat moeilijk te verstaan is. Gelukkig zijn jullie er dan om dit probleem op te vangen. En dan krijgen ze dan toch nog een mooi resultaat !!!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen