{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 17 september 2014

Bij Irene

Bij Irene


Vorige week ben ik een dagje naar Irene geweest. Ik heb een behoorlijke periode van mijn leven in Nieuwegein gewoond en daarvan de meeste tijd in dezelfde straat als Irene. Wij leerden elkaar kennen tijdens de eerste les van een tuin-ontwerpcursus en de rest van die cursus reden we dus samen. En er ontstond een vriendschap. 

In 2003 zijn wij verhuisd, naar Sneek. Een grote afstand en toch is onze vriendschap gebleven. Wij zijn elkaar gaan mailen en we hadden tijden lang zeker drie mails in de week. Ik denk altijd dat onze mails vast en zeker een zeer goed verkopend boek zouden kunnen worden, maar omwille van de privacy van onze gezinnen wagen we ons daar niet aan :-)

Wat heel leuk is, dat ik met mijn "geblog" haar heb aangestoken en dat ze aan de haak is geslagen! Ik krijg af en toe foto's toegestuurd en nu kon ik het in het echt zien.
Zij heeft bijvoorbeeld haar deken al klaar. 



De onderzetters en dat roze kleedje zijn gemaakt naar een patroon uit het boek "Haken" van Molly Makes (ik dacht uit Simply Haken, maar Irene liet weten dat dat niet klopte, zie de opmerkingen) en die mooie mandala-achtige kleedjes, dat was een gezamenlijk project. Irene mailde me een link naar deze Zweedse blog. Er staan schema's bij, maar dat vond ze lastig om mee te werken en ze vroeg of we daar samen naar konden kijken. Uiteindelijk heb ik de kleinere, lichtgroene uitgewerkt en zij zelf die grotere. Haar zoon zei het al: "Je kunt soms meer dan je denkt!" Leuk om te haken en ik ga ze vast nog eens meenemen in een handwerkavond!

Wij zijn samen ook nog naar IJsselstein geweest, daar lekker geluncht op een leuk terras en heerlijk winkels gekeken en bijgekletst.



's Avonds heb ik meegegeten. Daar heb ik geen foto's van, maar we aten een Mediterrane maaltijdsoep en fruitsalade na. Het smaakte heerlijk!

Een hele leuke dag, ontzettend leuk om Irene en haar gezin weer te zien! 

Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


4 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige dag was het woensdag! En wat eenverrassende titel van je blog, vandaag!!
    Nog een kleine correctie. De doily en onderzetters komen uit het boek "Haken" van Mollie makes.

    Fijne dag! Liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, dat pas ik dan nog even aan! Net als bij de mails probeer ik ook voor de blogs altijd een leuke/passende titel te bedenken :-)

      Verwijderen
  2. Ook al wonen jullie nu wat verder uit elkaar, jullie vriendschap kan niet meer stuk. Misschien ook dankzij internet. En jullie gemeenschappelijke liefde voor handwerk. Wat mooi dat jullie samen jullie werkjes verbeteren of veranderen, al naargelang de behoefte.
    Ja en als je dan eens een dag afspreekt om bij te praten, dan is ie dag natuurlijk veeeeeeeeeeeel te kort ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zeg, Irene maakt ook mooie dingen. Leuke blog waar die dolly's op staan. Ik blijf ideeën krijgen en mijn todo lijstje is al zo eindeloos lang ;-(

    BeantwoordenVerwijderen