{ 'anonymize_ip': true }

maandag 28 juli 2014

Vakantietijd - Nog een zonnebloem

Vakantietijd - Nog een zonnebloem


Een zonnebloem heeft wat puntiger bloemblaadjes en daarom probeerde ik wat uit. En toen ontstond dit bloemetje:


Ik haakte met bruin in een magische ring (je kunt ook twee lossen haken en dan in de tweede losse vanaf de haaknaald) 6 vasten en in de tweede toer in iedere steek 2 vasten. Je hebt dan in totaal 12 vasten. 
Met geel aanhechten en dan haak je *5 lossen en dan in de tweede losse vanaf de haaknaald 1 vaste, en dan vervolgens in de derde losse 1 half stokje en in de vierde en vijfde losse ieder 1 stokje. Dan 1 steek van het bruine hart overslaan en in de volgende 1 halve vaste.* Zo haak je in totaal 6 bloemblaadjes. Ik haakte alleen in de voorste lus van het bruine hart.


Ik haakte er twee en haakte die twee aan elkaar met groen, ik haakte vasten in de achterste lussen van het bruine hart. En bovenop een ophanglus van 30 lossen. 
Alle losse begin- en einddraden samengeknoopt en klaar!

Liefs van De Breimeisjes!

1 opmerking: