{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 25 juni 2014

De tafel van 9

De tafel van 9


In april plaatste ik al een blogjes met tafels erin, de tafel van 6 en de tafel van 12 om precies te zijn. Dat ging over cirkels haken met respectievelijk vasten en stokjes.

Nooit zie ik een patroon waarbij ze rondhaken met halve stokjes, maar dat kan natuurlijk wel. En dat gaat met de tafel van 9!



Begin met een magische ring (of een ketting van 5 lossen die je met 1 hv tot een ring haakt) en haak in de cirkel (of ring) 9 halve stokjes.
Toer 2: begin met 2 lossen (= "beginhalfstokje") en haak in dezelfde steek nog 1 half stokje. Verder in alle steken 2 halve stokjes en sluit de toer met 1 hv in de tweede beginlosse (18 halve stokjes)
Toer 3: begin met 2 lossen (= "beginhalfstokje") en haak in de volgende steek 2 halve stokjes, *in eerstvolgende steek 1 half stokje, in volgende steek 2 halve stokjes*, herhaal van * tot * en sluit de toer met 1 hv in de tweede beginlosse (27 halve stokjes)
Toer 4: begin met 2 lossen (= "beginhalfstokje") en haak in de volgende steek 1 half stokje, in de derde steek 2 halve stokjes, hierna steeds 1 half stokje per steek en in iedere derde steek 2 halve stokjes. Sluit de toer met 1 hv in de tweede beginlosse (36 halve stokjes)
Ga zo verder.

Het gaat sneller dan met vasten en is weer steviger dan met stokjes. Ik denk dat je dit ook goed kunt gebruiken bij het haken van een poef of zo van Zpagetti-garen!

Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Het ziet er mooi en stevig uit. Misschien ook leuk voor onderzetters met garen met kleurverloop.

    Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat lijkt me ook een goed idee. Zeker van leuk verloopgaren!

      Verwijderen
  2. Interessant, heb het ineens opgeslagen. Je weet nooit waar het van pas komt.
    Je kan er alle kanten mee uit.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk dat is nog eens handig om te weten, dank voor de uitleg. Moet ik ook maar even opslaan, liefs Linda en dank voor je reactie op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor de tip. Die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen