{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 5 maart 2014

Vogelhuisje

Vogelhuisje


Vogelhuisjes vind ik zo leuk! Ik heb er dan ook aardig wat in de tuin.


Nu zocht ik een leuk voorjaars-haakproject, leuk voor de workshop en voor een haakpakketje.
Ik kwam terecht bij dit leuke vogelhuisje van Lutje haakt. Je vindt op haar blog een patroonbeschrijving en links naar het originele patroon.
Ik maakte mijn variatie en deed sommige dingen heel erg anders. Ik begon bijvoorbeeld juist onderaan het huisje.


Ik haakte nog een huisje en haakte ze aan elkaar vast. Lekker stevig en aan twee kanten mooi!
Ik haakte een vogeltje volgens het idee van Lutje en een vogeltje á la Sascha.



Ik vond een leuk patroontje voor "platte" eitjes, hier



En ik haakte wat van die leuke bloemetjes die ik bij Lutje zag.



Dit vrolijke voorjaarshaakwerk hangt nu bij mij voor het raam.


Echt leuk om te maken! Het lijkt mij ook heel leuk om twee van die huisjes als pannenlappen te hebben! Ik denk dat die er komen!
Vandaag verwacht ik geen tijd te hebben voor haak- en/of breiwerkjes: onze zoon Piet is jarig!
14 jaar! Een prachtige leeftijd! En dat vieren we vandaag!

Liefs van De Breimeisjes!

6 opmerkingen:

  1. fleurig hoor dat vogelhuisje leuk idee,daar hou ik ook zo van al die vogeltjes in de tuin pindakaas potten overal en pinda's rijgen en ze komen heerlijk smikkelen met hun allen.
    Gefeliciteerd met jullie zoon zijn verjaardag en een hele gezellige dag, Die van mij is morgen jarig en word dan alweer 31 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook gek op vogelhuisjes. Moet je maar eens op mijn pinterest kijken ;-). Een heel leuk idee dit! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met Piet!! Wat gaat de tijd snel hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, hier staan er ook een paar van die vogelhuisjes. Mijn vader heeft die nog voor ons gemaakt. En ik koester ze hoor. Vader is dit jaar al drie jaar van ons heengegaan... Die van jou zijn ook prachtig. Zowel de gehaakte versie als die van hout.
    Een hele dikke proficiat voor Piet zijn 14 de verjaardag.
    Ach ze zijn zo vlug groot...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd aan de jarige! 14 is al geen kind meer!
    Je gehaakte vogelhuisjes zijn prachtig! In de hippieboek van arne en carlos stond ook een patroontje van een vogelhuisje. En jij hebt er een prachtig geheel van gemaakt met die bloemetjes en eitjes, leuk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je zoon, mooie leeftijd 14, de mijne is ook 14 (-en een half:-)!! Jullie hebben heerlijk weer in ieder geval, fijne dag! Geweldig je vogelhuisje is echt heel erg leuk geworden, zal vast gezellig staan voor het raam! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon!
    De slinger is erg leuk geworden, heel voorjaars-achtig!

    BeantwoordenVerwijderen