{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 30 januari 2014

Earlybirdje

Earlybirdje


Jullie hebben hem (of haar!) vast ook al voorbij zien komen: het Earlybirdje! Wat leuk dat dit zo goed ontvangen wordt en wat een enthousiasme overal! Niet zo gek, natuurlijk, want niet alleen is het een bijzonder mooi en goed doel, ook is het Earlybirdje een ontzettend leuk vogeltje! Goed te haken en een leuk en snel project!
Er staan ook hele goede tips een aanwijzingen in het patroon en alles is goed terug te vinden op de facebookpagina van Earlybirdje. En alles over de stichting kun je hier lezen.

Zelf ben ik ook al aan de haak gegaan met dit patroon. Ik haakte eerst met haaknaald nr 2,5. Omdat nadrukkelijk in het patroon staat dat de vulling er niet door mag komen, ben ik opnieuw begonnen en nu met haaknaald nr 2. Dat scheelt!


Het is ook heel leuk om zo'n Earlybirdje van garen met kleurverloop te haken. Zo wordt het vanzelf een kleurrijk vogeltje! 
Ik vrees overigens dat mijn vogeltje nu net wat te klein wordt voor dit doel. Je zou het patroon simpel iets groter kunnen maken, door nog een (of twee toeren) langer door te gaan met meerderen. 
Ik haak de staart direct aan het vogeltje vast, nog steeds met het verloopgaren, dat scheelt alweer afhechtdraden! Ik las later dat je ook eerst het snaveltje kunt haken en daaraan het vogeltje. Ook een goed idee!  



Het staartje haakte ik weer met een haaknaald nr 2,5. Dat haakt iets makkelijker en de staart wordt toch niet opgevuld.

En hier is mijn complete "Earlybirdje", met oranje snaveltje, paarse hartjes-vleugels (dat vind ik zo'n leuk detail aan het ontwerp!) en ik heb al het verloopgaren opgehaakt.





Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


5 opmerkingen:

  1. Mooi hoor Akkelien, zeker met dat verloop garen. Ik vind de kleuren prachtig.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze ziet er heel erg leuk uit,
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keileuk vogeltje hoor in prachtige kleurtjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie wil nu niet zo'n leuk kleurrijk vogeltje, prachtig.
    Bedankt voor je vele leuke reacties op mijn blog.
    Ik ben geen zomer, maar een wintertype en dan kunnen deze kleuren ook prima ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, en voor een wintertype mogen ze zelfs lekker fel zijn.

      Verwijderen