{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 21 november 2013

Lopende zaken en zo

Lopende zaken en zo


Allereerst welkom aan de nieuwe volgers! Voor iedereen die hier langs komt geldt: wat leuk dat jullie er allemaal zijn! Ik geniet ook altijd heel erg van jullie reacties. 

Op donderdag laat ik meestal zien hoe het gaat met wat langlopende projecten. Ik begin met de sokken:


Nummer één is klaar en nummer twee staat op de pennen!

Dan iets dat ik afgerond heb en nog niks van heb laten zien, behalve het garen. Ik had een opdracht om een col, een sjaal en een muts te breien, van heel dik garen met patronen van The Velvet Acorn.
Ik heb het klaar en het is inmiddels bij de opdrachtgeefster. Gelukkig is ze tevreden over het resultaat en misschien komt er binnenkort weer garen mijn kant op met patronen erbij. 


Een paar grote knopen zullen het helemaal af maken. Mijn opdrachtgeefster blijkt ook creatief te zijn, ze maakt o.a. allemaal prachtige dingen voor kinderkamers, hier is een link naar haar website

Dan nog even wat meer over de handwerkavond van afgelopen maandag. Ik had het patroon van de Pietjes mee en drie personen gingen hiermee aan de slag. Ik had jammer genoeg mijn fototoestel niet mee en heb nu slechts één foto, gemaakt met m'n telefoon. Wat ik zo leuk vond, was dat Lydia en Caroline zelfs een dubbele kraag maakten voor hun Pietjes, op de foto staat het Pietje van Lydia, je kunt het net zien.


Ingrid wilde graag sterren maken en had nog patroontjes mee van vorig jaar. Ik wist dat je van de eerste twee toeren van een van de patroontjes al een klein sterretje had. Het patroon is niet zo duidelijk en ik ga dat voor de volgende workshop aanpassen, dat komt zeker bij het patronenpakketje! Op de eerste foto zie je de oorspronkelijke sterren zoals bedoelt in het hele patroon, op de tweede foto zie je het sterretje dat gevormd wordt door de eerste twee toeren. Leuk worden ze met dat mooie glittergaren, Lizzy van Scheepjes! Deze groene en nog een paar kleuren zijn te koop bij Katrein Kunst.








Het was weer supergezellig! De volgende handwerkavond is op 9 december. Meer informatie of misschien zelfs aanmelden? Kijk hier bij Katrein Kunst!

Liefs van De Breimeisjes!

4 opmerkingen:

  1. Als je die sterretjes maakt met glitter garen, dan geeft dat toch nog iets extra. Ik vind het dan nog meer kerstsfeer oproepen.
    grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er leuk uit, Die sterretjes zijn super
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een leuk werkje die sterretjes. Makkelijk om even tussendoor te doen.

    Groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je sok is prachtig Akkelien, echt goed gedaan! Zo zie je maar, het wordt altijd makkelijker :-) Je col en co is echt mooi!
    De sterretjes zullen in glittergaren nog feestelijker zijn!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen