{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 15 oktober 2013

Dinsdag poppendag, hippie (1)

Dinsdag poppendag, hippie (1)


Vorige week liet ik al een beginnetje zien, ik ben bezig met het breien van een hippie. Dat is een pop uit het boek "Arne en Carlos breien de bloemetjes buiten". 

Het grote voordeel van deze hippie-poppen is dat ze van een kleinere maat zijn. Veel sneller te breien dus. Ook brei je de gezichten in, heb ik al gezien. Dat lijkt me ook makkelijker dan de ogen van de grotere poppen, waarbij je eerst openingen in het gezicht moest breien en dan later ieder oogje apart en dat moest vervolgens weer vastgezet worden in die openingen. Maar goed, zover ben ik nog niet!

Ik breide een tweede been:



Ik keek weer even bij mijn inspiratiebron en zag het..... Pippi draagt kousen.... Dus haalde ik weer een stukje uit en maakte er kousen van. Het is trouwens niet mijn bedoeling om een exacte kopie van de pop van Daniëlle te maken, maar aan haar is wel de eer van het idee.
Ik heb ze nu ook aan elkaar gebreid.



Het is echt een groot verschil met pop Alies!


Ik ga lekker door en volgende week laat ik weer wat zien.

Nu verwacht ik ook poppennieuws te zien bij Daniëlle, Rita, Wieke en Wollige werkjes.

Liefs van De Breimeisjes!

8 opmerkingen:

  1. leuk die kleine beentjes ;o)
    ja die gezichtjes van de hippies vind ik ook makkelijker maken , je maast de oogjes op , ik vind die oogkassen bij de grote poppen altijd een beetje lastig om mooi te krijgen.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ojee, ja, ik zag het net: mazen.... Ik ga proberen om het in te breien, hoor!

      Verwijderen
  2. Hi, hi, de hippie is nog niet af en ze heeft nu al noten op hare zang (daar bedoel ik mee, ze stelt haar eisen al. Kousen....)
    Dat komt in orde, dat wordt een toffe Pipi.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe benen heeft ze al in elk geval :) nu nog afwachten voor de rest, maar ook dat komt vast in orde, je maakt er zeker je eigen Pipi Langkousversie van!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, ik ben weer erg benieuwd. Ik ben eerst weer een vest aan het haken, dus breien is weer opgeschoven.........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O dat ziet er al leuk uit zeg
    groetjs joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. is inderdaad een heel verschil met de andere pop!
    het zal ongetwijfeld een pracht exemplaar worden!

    BeantwoordenVerwijderen