{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 23 april 2013

De broek aan (pop)

De broek aan (pop)

Al enige tijd ben ik met mijn tweede pop bezig, maar het gaat niet zo snel bij mij. Ik zie bij mijn blogvriendin Daniëlle de ene na de andere prachtige pop voorbij komen! Vorige week had ze op maandag ook een uitgebreide beschrijving hoe zij de hals verstevigd en ook de manier waarop Frouwien dat doet was te zien. Frouwien breit ook heel veel mooie poppen met heel uitgebreide garderobes en Daniëlle laat dat dan weer zien op haar blog. Hier is een link naar de blog van Daniëlle, ik ben heel benieuwd naar haar pop van deze week! Op de blog van Rita zijn de vorderingen van haar pop te volgen op dinsdag en de blog van Wieke heeft op dinsdag een soort van galerie met allemaal werkstukken, daar zouden poppen bij kunnen zijn!

Het is zo dat ik nu op dat punt zit dat ik moet gaan besluiten wat ik ga doen met die nek. Ik denk dat ik voor de sponsjes-methode van Frouwien ga. Ik ben eerst maar eens met de kleding bezig gegaan.

Eerst twee losse pijpen en dan aan elkaar breien. De broek past! Nu nog eens besluiten wat er bij gedragen gaat worden!



Ik heb de broek helemaal op pendikte 2,5 gebreid. De pijpen zijn 60 naalden lang en dan de "boord" onderaan nog van 5 naalden ribbels, dus afwisselend 1 pen averecht, 1 pen recht. Volgende week heb ik blogvakantie, dus misschien wel tijd om eens een echt verschil te maken!
(Hier kun je mijn eerste pop zien.)


Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er al mooi uit zeg
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je broek voor de pop past prima. En zo als elke vrouw problemen heeft met wat ze moet aantrekken, heeft de pop dit probleem ook. En anders brei je maar wat meer als één truitje hé. De pop vindt dit niet erg hoor. Nog succes met het maken van de pop.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De broek zit prima Akkelien, leuk kleurtje ook! Je pop komt in orde, is bij mij ook gelukt! Ik heb nog iets anders gebruikt voor de nek en zal het nog eens uitgebreid op de blog vertellen als ik de volgende maak en foto's kan maken. Misschien ook een hip truitje op je broek? En een jasje erover om buiten te gaan? Poppen hebben graag wat meer kleren, net als wij vrouwen :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Broek zit gegoten en lekker je eigen tempo breien hoor,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schiet je al op zeg. Leuke jeans krijgt ze aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen