{ 'anonymize_ip': true }

maandag 25 maart 2013

Raam (5)

Raam (5)

Het is weer maandag! Een nieuwe week! En ik zag dat ik er twee volgers bij heb. Dat vind ik heel leuk en hierbij dan ook van harte welkom gewenst!

In mijn vorige blog over het raam (kijk hier) liet ik zien dat de bloempotjes klaar zijn om gevuld te worden. Maar waar mee? Ik speel al heel lang met dit idee en heb vorig jaar vast wat gebreid, blaadjes en bloemen en het lieveheersbeestje dat al op het raam zit! Ik heb een paar leuke boeken van Lesley Stanfield, "100 bloemen om te haken en te breien" en "75 vogels, bijen en vlinders om te haken en te breien". Leuke boeken, al vallen de patroontjes niet altijd mee. Soms best ingewikkeld.




Inmiddels heb ik besloten dat ik de petunia's wel mooi vind, maar te bewerkelijk. Ik wil zeker niet drie potjes vullen met deze bloemen. Het moet ook niet te bont worden. Ik ga voor zonnebloemen! 

Ik kan een gehaakte en een gebreide maken, daar heb ik patronen van. Dan maar eens kijken wat het mooist wordt. Misschien doe ik wel verschillende, ik weet het nog niet. Ik heb al bruine en gele acryl:


En de blaadjes die ik al gebreid heb kan ik volgens mij wel gebruiken bij deze bloemen, dat scheelt al vast!

(Meer wild breiwerk zien? Kijk hier!)

Liefs van De Breimeisjes!

7 opmerkingen:

  1. Dat wordt vast heel erg mooi, ben benieuwd, vind de petunia al erg mooi hoor.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Akkelien, ik kan alleen maar beamen dat de patroontjes uit die boekjes niet de gemakkelijkste zijn. Maar je petunia's zijn geslaagd hoor. En de blaadjes ook! En nu op, naar de zonnebloemen. ikke weeral nieuwsgierig...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar je zonne bloemen... patroontjes lezen
    vind ik zelf erg lastig. de ene of de ander uitleg scheelt vaak wel.
    groet Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk eens! Mooie kleuren wol heb je al! en nu lekker aan de slag. Ik zie binnenkort vast het resultaat hier bij jou! Succes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die petunia's zijn wel mooi van kleur Akkelien! Maar ook zonnebloemen hebben altijd iets vind ik en zie ikzelf ook liever als bloem! De kleurtjes zitten alvast goed en de blaadjes ook, benieuwd om je beide versies te zien!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het wordt vast heel mooi!
    en ik ben altijd extra trots op mezelf als een heel moeilijk patroontje gelukt is..
    heb jij dat dan niet??
    en het wordt toch makkelijker als je het vaker maakt?
    zo mooi die petunia's !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie hebben gelijk, de petunia's zijn best mooi, maar een beetje petunia heeft veel meer dan twee bloemen. Ik vind het echt te bewerkelijk!

      Verwijderen