{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 18 april 2018

Schaduw-project

 Schaduw-project


Kijk Marie-Antoinette eens staan, in het voorjaarszonnetje:


Ze draagt m'n meest recente schaduw-project. En dat begon met het bolletje Charming dat ik van Bianca van Chefwol kreeg, dat was op de Handwerkbeurs in Zwolle (zie deze blog). Ik had namelijk het plan opgevat om mijn "In Streepke foar-sjaal" te gaan breien met zo'n soort garen en het leek haar een goed idee dat ik dan de Charming eerst eens ging testen. Ik had toevallig thuis een bolletje Stonewashed liggen en heb ze nu in één project samen gebruikt.



De verschillen zijn:
Charming is 68% katoen met 32% acryl en Stonewashed heeft 78% katoen met 22% acryl.
Charming meet 102,5 meter op 50 gram, Stonewashed wel 130 meter!
Op zich vind ik het meer katoen fijner en ook de extra lengte is mooi. Wel heb ik de indruk dat de Charming wat zachter aanvoelt.

Je kunt ze goed samen gebruiken, ik maakte er een sjaaltje van, met de schaduwbrei-techniek, omdat ik die techniek ook gebruik bij In Streepke Foar.



Je breit bij deze techniek afwisselend twee naalden met iedere kleur.
Op de volgende foto zie je de achterkant van het breiwerk, zie je het patroon van de driehoekjes?


Het sjaaltje werd niet heel erg lang, daarom koos ik weer voor het rijgsjaalmodel. In elke driehoek maakte ik een opening. Achteraf wel iets te ruim, dus misschien "verbouw" ik het nog. Ook heb ik slechts 5 openingen, wat op zich niet erg is, maar een even aantal had ik iets mooier gevonden. De lengte is overigens prima.


Het patroontje op zich vind ik ook heel leuk en ik ga er zeker verder  mee experimenten.


In de rijgsjaalt komt het juist helemaal niet tot z'n recht, al is 't wel een fijne sjaal. Ik droeg 'm tijdens de Knit & Knot. Volgens mijn zusje moest ik mezelf maar uit die leuke foto knippen en dat als nieuwe profielfoto nemen, want ik sta bijvoorbeeld in de Aan de Haak met een selfie, die ze vreselijk vindt 😀



Ja, ik vind dit ook een hele leuke foto! Ik zal echtgenoot en zoon vragen of ze mij ook even zo leuk op de foto zetten. Hopen dat het lukt...


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl



Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Doe die leuke sjaal om en denk aan die gezellige Knit en Knot-dag. Dan moet het zeker lukken met die foto! Ben het stiekem wel een beetje met je zus eens....

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een stralende foto! Ik had nog nooit gehoord van deze schaduwbreitechniek, maar het geeft echt een leuk en verrassend effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een superleuke foto, je straalt echt! De sjaal is ook mooi, heel gaaf met die driehoeken die je dan weer wel en dan weer niet ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne foto! Je staat er stralend, vrolijk en knap op!
    En die sjaal is een superleuk idee, ik zou niet weten hoe je het doet, maar bewonderen doe ik je wel. De 2 tinten blauw gaan prachtig samen, goed gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen