{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 25 oktober 2017

Blaadjesslinger

Blaadjesslinger


Vorige week hadden we nog een paar prachtige dagen en dan ineens slaat het weer om en is het echt herfst. Dan wordt het tijd om het in huis weer gezellig te maken! Het thema van Breiclub.nl voor deze maand is "Cozy Autumn". Dat inspireerde mij tot het breien van slingers met blaadjes. Het patroon is voor leden beschikbaar sinds afgelopen weekend en ik zag dat er weer leuke foto's gemaakt zijn door de fotograaf. Zelf had ik uiteraard ook foto's gemaakt, dus ik kan er hier ook nog wat van laten zien 🙂

Schachenmayr blijkt prachtige bolletjes gemĂȘleerd garen te hebben en ik koos deze twee voor m'n "Cozy Autumn Garlands".


Dit blaadje heb ik gebreid om goed te laten zien hoe het blad er in de basis uitziet:



Van beide garens heb ik een slinger gebreid:



In de bovenste slinger zijn de blaadjes allemaal hetzelfde, bij de andere slinger varieerde ik met breedte en lengte:


In de natuur is ook niet elk blaadje hetzelfde, dus ze mogen best van elkaar afwijken!



Lydia was al vroeg met een herfsthoekje in huis, bij haar maakte ik in september al de volgende foto's:




Vorig jaar haakte ik een slinger met blaadjes, dĂĄt patroon vind je hier.



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


5 opmerkingen:

  1. Leuk! Gebreid blijven de blaadjes wat beter in model denk ik hĂš. Gezellig bij Lydia het kastje in herfstsfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er gezellig uit, maar het lijkt me wel een heel gepriegel om zo'n blaadje te breien. Geeft in elk geval veel herfstsfeer! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk en zeker met dat gemĂȘleerde garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blaadjes! Ja het is herfst hé...
    Gelukkig hebben we binnen genoeg te doen *Ü*
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen