{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 5 september 2017

Dinsdag - poppendag Wat zie ik daar in de boekenkast?

Dinsdag - poppendag Wat zie ik daar in de boekenkast?


Toen we terugkwamen van vakantie en ik de boeken weer in de boekenkast wilde zetten, slaakte ik een gil.....


Tijdens onze vakantie was er kennelijk een insluiper geweest en die had zich verschanst in Cantor. Ik wist niet hoe snel EN HOE VOORZICHTIG ik deze ongewenste gast buiten moest krijgen, maar toen lag het dan buiten...

Cantor is geschreven door Ruben Korfmaker, kijk hier voor meer informatie!

Nou moest die vreemde snuiter nog uit Rubens boek! En ik durfde het boek niet te openen... Ik bekeek de situatie nog eens goed.


Het zag er beslist ernstig uit!


Maar... er kwam wel beweging! 


Ik zag dat die indringer steeds verder 


het boek uitkwam....



Ik maakte dat ik aan de andere kant van de picknicktafel kwam en zag nog net


het staartje over de rand van de tafel verdwijnen. Weg was-tie! Gelukkig maar! Nu hoorde ik van m'n schone zus dat hij inmiddels bij haar woont. Zij liever als ik!

Mocht je wel van zulke gasten in huis houden, het patroon vond ik hier in het Engels en later zag ik dat er hier een Nederlandse versie is.

En nu ga ik kijken of er poppen- of ander nieuws is bij

Corina,
DiYDiva
Ria
Rita,
Sandra  en
Tineke

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


12 opmerkingen:

  1. hihi, die is leuk! bedankt voor de link naar het patroon. Ik had 'm ergens opgeslagen (maar waar... ken je dat?). Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, leuk verhaal van zo'n ongenode gast. Gelukkig wist hij de weg naar de schone zus........
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai...! Niks nodig hoor om bang te zijn van die muis...
    Het is gewoon een slim beestje, Akkelien. En hij heeft een interessant boek gevonden om zich in te begraven, geef hem eens ongelijk! Ik vind het een leukerdje.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach die arme muis, net zo lekker aan het lezen en dan bruut verjaagd worden. Nog platgeslagen ook! Ik vind hem een lief snoetje hebben. Misschien kun je het boek naar je zus brengen dan kan muis hem toch nog uitlezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi,dat hoeft niet, want mijn "schone" zus heeft het boek ook. Zij is de zus van de schrijver 😄

      Verwijderen
  5. Weer een leuk en gezellig verhaal :) fijn dat je een hele fijne vakantie hebt gehad, tja dan is het wel schrikken bij thuiskomst ;)
    Groetjes Anit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. whahaha wat een heerlijke gast in de boekenkast
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha ;-) Origineel verhaal! Zo'n boekenleggers zijn altijd leuk, vooral voor jonge lezers te stimuleren (of voor oudere lezers een glimlach te ontlokken).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, ben blij dat mijn ratjes er niet zo uit zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen