{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 15 september 2017

Aan de haak tijdens de vakantie

Aan de haak tijdens de vakantie

In de vakantieperiode kreeg ik een Aan de Haak, ik schreef er hier al over. Dinsdag liet ik zien dat ik met een patroontje bezig was geweest. Ik haakte nog wat uit het blad, tijdens m'n vakantie. 

Dit sjaaltje sprak me direct al aan en ik kreeg van Lydia vlak voor ik weg ging een bol Deense katoen, die ze had gevonden op een rommelmarkt. 170 meter las ik op de wikkel en volgens het patroon had ik 160 meter nodig. De kleur komt toevallig ook nog aardig overeen met een van de voorbeelden in het blad.


Een leuk en duidelijk patroon!


Ik heb wel een iets dikkere haaknaald gebruikt. Mijn eerste poging met de in het blad geadviseerde nummer 4 leverde niet de ongeveer 57 cm op. Die is wel nodig als je het colletje twee keer wilt omslaan.


Ik haakte daarom met nummer 4½ en toen kwam het precies goed.


Het randje maakt het colletje helemaal af! Het picotrandje heb ik wel iets anders gedaan.
Achteraf zou ik de middelste toer ook anders doen. Het zijn nu dubbele stokjes en dat is een vrij los gedeelte in 't sjaaltje. Dat valt hierdoor in de praktijk dubbel op deze rand, en dat vind ik een beetje jammer. 
Ik had inderdaad genoeg aan m'n bol, ik heb zelfs nog wat over. Kan ik nog een bijpassend armbandje maken 😊

Kijk, hier zit ik heerlijk aan de haak:



Ruben aan het puzzelen en ik aan het haken.


Nu nog wat sfeerfoto's die ik maakte in en bij ons vakantiehuisje:






Een heerlijk sjaaltje/colletje, ik heb 't al in gebruik! 

Maandag is de eerste handwerkavond van het nieuwe seizoen! De Breimeisjes zijn al druk met de voorbereidingen, altijd weer leuk! Mocht je meer willen weten over de handwerkavond, of een keertje willen aanhaken, kijk dan even hier.

Graag wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend, vol happy momentjes! 🍀

P.S.: En nog wat anders: sinds afgelopen weekend is er een Facebookpagina van De Breimeisjes. Leuk voor mij als je 'm liked!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Ja, een sjaaltje kunnen we al wel weer gebruiken! Tjonge, het is opeens zo fris geworden met die wind...
    Jullie zitten daar heerlijk bij de vijver, en wat is dan fijner dan haken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi! mooie sfeerfoto's ook en ik ga even naar feestboek :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto's majen het colletje nog mooier :-) Leuk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk sjaaltje/colletje en je had dus in de vakantie een vooruitziende blik want nu kun je hem wel gebruiken. Brr. Even wennen hoor dit weer.

    Wat een leuk huisje hadden jullie in de vakantie. En dan zo samen lekker knus aan de vijver zitten ieder met zijn/haar eigen ding bezig. Dat ziet eruit als echt vakantie. Kun je lang van nagenieten.

    Ik heb je facebookpagina geliked en hij ziet er leuk uit, dus daar kom ik je vast nog wel tegen.

    Fijn weekend en groetjes uit Amsterdam. Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik leuk, Annemarie ;-)
      Vandaag was 't hier wel een hele fijne dag, trouwens!

      Verwijderen
  5. Wat een lief sjaaltje. Dat kun je nu goed gebruiken. Fijn weekend Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me inderdaad een fijn sjaaltje om vaak te gebruiken! Mooi kleurtje! En supergezellig, zoals jullie bij dat vijvertje zitten, héérlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie plekje hadden jullie daar. Het sjaaltje is ook erg leuk geworden en de kleur is bij mij ook favoriet.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie sjaal en aan de haak is ook mijn favoriete blad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk sjaaltje, leuke kleur. Ik zie wat je bedoelt met het dubbelslaan. Maar leuk blijft ie. Ik ga je liken (ben wel erg weinig op Facebook :)

    BeantwoordenVerwijderen