{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 6 juli 2017

Zomer 2017 Haak-maar-aan, meer lapjes en meer ideeën

Zomer 2017 Haak-maar-aan, meer lapjes en meer ideeën


Op 21 juni was in Leeuwarden een deel van die hele grote deken te zien die we met heel veel mensen aan het haken zijn. Een filmpje hiervan vind je op deze link.
Daar liggen 1000 dekens bij elkaar! Nu is het de bedoeling dat er volgend jaar 10.000 dekens klaar zijn, dus nog 10 x zoveel. Inmiddels zijn er al ruim 3000 dekens geteld en ik denk dat er al meer klaar zijn, maar we mogen nog even door haken 😊
Kijk  voor nog meer foto's ook even op de Facebookpagina van "Haak je aan? Haken is verbinden". Ook op de facebookpagina  van De Grootste Gehaakte Deken van de Wereld zie je veel prachtige dekens.

Er zijn ook dekens met letters erin. Ik kan de foto die ik eigenlijk bedoel niet meer terugvinden, maar vond wel een foto waar je er iets van ziet en daarvan laat ik nu een deel zien:



De Grootste Gehaakte Deken ter Wereld is een project rond het feit dat Leeuwarden in 2018 Cultuurstad is. Groningen doet heel fanatiek mee! Er zijn al veel Groninger vlaggen-dekens en er waren nu dus ook dekens van alle letters van Groningen en dat zie je goed vanuit de lucht. 

Wel leuk natuurlijk, om zo met letters te spelen! En je hoeft niet persé een effen deken te gebruiken, het is ook te maken met allemaal willekeurige lapjes die ingeleverd worden en dan is het zaak om voor de letters wel één kleur te kiezen die goed opvalt in de rest van de deken. 
Ik heb vast een paar letters uitgetekend, de eerste drie van 't alfabet:




De laatste keer dat ik aanhaakte in de bibliotheek in Sneek waren we met vijf vrouwen. We hadden het heel gezellig en kletsten en dronken thee/koffie en snoepten wat. En we haakten natuurlijk ook:



Onze groep heeft nu zomervakantie, al haken we thuis gewoon door. Op 14 september zien we elkaar weer in de bibliotheek in Sneek! Nu al zin in 😊

En voor die tijd is er nog een hele leuke kans om aan te haken: op 9 augustus komt de Haak-maar-aan-caravan naar Sneek, naar de Sneekweekbraderie! Er worden nog mensen gezocht om die dag mee te komen helpen om de deken te promoten. Als je dat leuk vindt, kun je je aanmelden via de facebookpagina van Haak je aan? Haken is verbinden! Je mag mij ook mailen, dan geef ik je gegevens door aan de organisatie. Mijn mailadres is debreimeisjes@gmail. com.
Als het even kan, haak ik zelf ook aan op 9 augustus! 





In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!




Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb de haak-maar-aan-caravan gezien op de handwerkbeurs en het is een mooi en verbindend initiatief. Wat gaat er eigenlijk gebeuren met al die gehaakte dekens Akkelien? Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uiteindelijk gaan alle dekens naar goede doelen, dus ze komen goed terecht! Anders zou ik ook niet zo enthousiast zijn :-)

      Verwijderen
  2. Leuk Akkelien. Het is ook reuze gezellig om dit te haken. Je hoeft er niet bij na te denken als je geen ingewikkelde dingen doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat Groningen ook zo meedoet. Het zou leuk zijn als alle provincies meedoen en dat die dan allemaal de eigen provincie haken die dan vervolgens als de kaart van Nederland in een deken verwerkt kunnen worden 😃

    BeantwoordenVerwijderen