{ 'anonymize_ip': true }

maandag 31 juli 2017

Zomer 2017 51 vlaggetjes, 26 t/m 30

Zomer 2017 51 vlaggetjes, 26 t/m 30


In mei maakte ik een slinger met 51 gebreide vlaggetjes. Elk vlaggetjes is anders en ik vertel vandaag wat over de vlaggetjes 26 t/m 30.


Vlag nummer 26 is de 23ste door mij gebreid en het is steek 37 uit de Breibijbel. Dat is de eerste steek van het hoofdstuk "Steken kruisen". Ik vond het gelijk een lastige, hoewel dit niveau 1 is, volgens het boek. De steek heet "Links en rechts gekruist". 


Toen dit vlaggetje af was, zag ik dat het niet erg op het voorbeeld leek. Ik had toch iets niet goed gedaan en eigenlijk kruisen de steken nu alleen naar links. Deze steek komt dus straks in de herkansing, maar eerst gaan we door met vlaggetje 27, mijn nummer 38 en het is een variatie op steek nummer 67 "Hart met contour". 


Het hart in het boek is 22 steken breed en 30 steken hoog. Dat heb ik aangepast op het formaat van mijn vlaggetje, want ik vond dat een hart toch wel heel toepasselijk was in de slinger voor mijn vriendin. En toevallig hangt het hart ook nog aardig in 't midden, in 't hart van de slinger!

Nummer 28 is mijn nummer 8 en steek nummer 11 "Gebroken boordpatroon, 1 recht, 1 averecht".


Makkelijk patroon dat nauwelijks rek heeft. Het vlaggetje vervormt ook niet veel. Je breit een toer 1 recht, 1 averecht, de andere toer brei je alle steken averecht. En dan krijg je dus toch een soort van boordsteek-effect.

Vlaggetje 29 is de herkansing van steek 37, zoals ik bij het eerste vlaggetje van vandaag al vertelde:


Hier nog even de twee naast elkaar:


Mooi effect, vind ik, maar vrij ingewikkeld, dit doe je niet lekker voor de tv 😊

Nummer 30 is weer een hele mooie:


De "Orcidee", steek nummer 69 uit het boek en mijn nummer 39. 
Het is een motief over 13 steken en dat past perfect op een vlaggetje. Gekruiste steken met een nop.



Meer over deze challenge kun je lezen in deze blog die ik schreef voor Breiclub.nl. Daarin beschrijf ik ook hoe ik het vlaggetje maakte.
Onder het label "51 vlaggetjes" verzamel ik verder alle blogs die ik hierover schrijf.

In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen: