{ 'anonymize_ip': true }

maandag 15 mei 2017

Van een sjaaltje dat een col werd en nog een sjaal

Sjaaltje werd col


Een maand geleden liet ik hier zien dat ik met twee nieuwe sjaaltjes bezig was.
Het rode gebreide eindresultaat had ik al laten zien, hier
Het gehaakte sjaaltje werd uiteindelijk een col.


Toen ik namelijk 1 bolletje op gehaakt had en ging meten kwam ik tot zo'n 55 cm. Dat is te weinig voor een halve sjaal! Ik heb het vergeleken met een van m'n favoriete cols:


Precies goed! Ik heb het tweede bolletje toen ook snel op gehaakt en met een slag erin de uiteinden aan elkaar gehaakt: 


Een hele fijne col, ik ben er heel blij mee! 
De steek heb ik het het boekje 250 Haakwerksteken van Marie Claire idées. Deze steek heet Friezen 😊
Meer foto's vind je daarom op mijn Friese Nifelwyfke-blog. Je kunt ook het uitgeschreven patroon vinden op die blog, dat staat hier. Wel in het Fries, maar er bestaat Google Translate en die doet tegenwoordig ook aan Fries!

Je kunt nog een blog van mij over een "Friese" sjaal lezen, bij Breiclub.nl.
Dat gaat over deze sjaal:


Het was een leuk project! Deze blog kwam gisteren online en is de eerste die ik schreef als ambassadeur van Breiclub.nl. 


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke col, die zal wel lekker dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk om te haken én inderdaad momenteel mijn favoriete col :-)

      Verwijderen
  2. Mooie col, ik vind de kleur heel apart. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hé, dat is zo'n voordelige stonewhased, van een drogisterijwinkel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne col in een mooie kleur :). Ik ga eens rustig kijken op je ambassadeursblog. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuke col Akkelien, maar die Friese sjaal vind ik echt prachtig. Leuk om je blog te lezen bij de breiclub. Ik ga het uitgeschreven patroon snel opslaan bij de favorieten, wie weet ga ik hem ook nog eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve sjaal met een kleur die past bij de lucht van vandaag :-) Ik ga eens naar je 'ambassadeursblog' kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm... het lijkt erop dat ik mijn reactie niet gepost krijg. Hij zegt dat ik dubbel aan het reageren ben, maar ik zie niets verschijnen. Ik hoop niet dat er straks een driedubbele reactie staat :-)))
      Maar... je Friese sjaal is schitterend!

      Verwijderen
    2. Het is gelukt, hoor! Leuk dat je daar ook een reactie geplaatst hebt!

      Verwijderen
  7. De kleur is ook wel erg mooi dat pastel blauw.. Een mooie voorjaars col.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen