{ 'anonymize_ip': true }

maandag 27 maart 2017

Slinger voor Marly

Slinger voor Marly


Dit is de uitgerekende dag, eigenlijk was ze vandaag verwacht. Ze kwam al wat eerder, ons achternichtje Marly,  en ik liet vorige week al zien dat ik een dekentje voor haar haakte
Uiteraard wilde ik ook een slinger voor haar haken. Ik heb deze heel snel gehaakt. Op vrijdag, toen ze er nog niet was, had ik even contact met de toen nog aanstaande mama en vroeg of ik het aantal letters van de naam van hun kindje vast mocht weten. Dat mocht, 5 letters. Ik begon dus vast te haken en had die dag de basis van anderhalf vlaggetje klaar. Die avond ging ik naar het theater en kwam het er niet meer van. De volgende dag ging ik rustig verder. Tot we om kwart over twee 's middags gebeld werden door de kersverse oma! Toen heb ik de versnelling aangezet! Eerst de vlaggen voor de letters.


Zondag heb ik echt de hele dag gehaakt.
Ik haakte er 6 granny-vlaggen bij, hier zie je een foto van halverwege:


Omdat m'n nichtje dol op groen is, heb ik wel 4 tinten groen gebruikt. Ik combineerde het met de Cream kleur van het dekentje en 2 roze tinten, o.a. de oudroze (Pale Rose) die ik ook in het dekentje gebruikte.


De letters zijn er met weer een andere groen op geborduurd:


Ik haakte de vlaggetjes van acrylgaren, dat is wat lichter in gewicht. Op maandag haakte ik ze aan elkaar met dun katoen garen met donkergroen naaigaren als extra accentje.



Dan krijg je dit:


Een labeltje erop en toen was het klaar om mee te nemen:


Vorige week maandagmiddag mochten we komen om ons achternichtje te bewonderen. En o, wat is ze mooi! Op de foto is ze 2 dagen jong.


Er zaten al, o toeval en hoe handig!, 2 spijkers in de muur, dus de slinger hangt al 😊


Wat een geluk, zo'n kindje dat gezond ter wereld komt! 





Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Je moest nog helemaal snel te werk gaan :-)
    Maar nu heeft ook dit kleine meisje haar eigen naamslinger. Wat leuk dat hij meteen opgehangen kon worden!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je bent er aardig druk mee geweest, maar het resultaat mag er wezen. Leuk hoor in die groentinten met roze. Een kado waar ze ze jarenlang plezier van hebben!
    Wat een mooi meisje met een mooie naam.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marly boft maar met zo turbohaakster in de familie! Leuk dat de vlaggetjes al kunnen hangen tijdens de kraamtijd. Het is zeker elke keer een wonder als zo'n mensje gezond ter wereld komt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend en wat hangt de slinger daar mooi! Welkom mooie Marly en gefeliciteerd allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd en wat weer een leuke naamslinger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfieuw, dat was even sprinten, maar het resultaat is zo ontzettend leuk! Nu kan iedereen lezen hoe het prinsesje heet, heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pf, net op tijd klaar, supermooi en leuk en altijd mooi om te krijgen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen