{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 8 februari 2017

Tashangers

Tashangers


Kort geleden liet ik hier harten zien. Ik maakte er ook één voor m'n schone zus:


Tijdens het haken van al die harten bedacht ik dat er ook een pompeblêd mogelijk moest zijn. En inderdaad:


Die had ik al laten zien op m'n Friese blog. Mét patroon, maar dat is dan wel in 't Fries ;-)

Dit pompeblêd hangt inmiddels aan m'n schaatstas (Ik doe aan schoonrijden! Leuke sport, hier is onze facebookpagina!)

Ik maakte ook nog iets voor m'n moeder, ook voor haar schaatstas, denk ik.


Ik zag een kruissteekpatroon van een nostalgische schaats. Veel te groot voor het doel waarvoor ik het wilde gebruiken, dus tekende ik een kleinere. En tijdens het borduren werd het nog wat kleiner. Ik borduurde het weer op plastic canvas.


Al bordurende kreeg het steeds meer vorm. 


Af en toe keek ik even hoe Marjan dat ook al weer deed.


Marjan borduurt met halve kruisjes, ik doe het met hele kruisjes. En bij dit ontwerp heb ik af en toe wel halve kruisjes, maar dan wel van twee kleuren naast elkaar. Daardoor is de belijning van de schoen wat vloeiender.


Het is nog wel vrij groot, te groot voor een sleutelhanger. Aan de schaatstas kan het wel!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuke hangers! Die voor je moeder vind ik geweldig, de schaats komt door het gebruik van hele en halve kruisjes inderdaad goed uit. Jij borduurt misschien met wat dunner garen? Ik gebruik wat dikker acryl en een heel kruisje krijg ik dan niet voor elkaar :-).
    Ik heb even naar de schoonrijders gekeken (heb zelf geen FB maar gelukkig is jullie site openbaar). Leuk dat er filmpjes bij zijn, het is rustgevend om daar naar te kijken *Ü*. Geldt dat ook om te doen?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedenk ik ineens: zo'n mooi pompeblad haken en daar een schaats op borduren? Leuk voor aan de tassen van de groep :-)

      Verwijderen
    2. Ja, aan zoiets dacht ik ook al. Op dit pompeblêd wordt het wel lastig, door de minderingen. Dan kom ik vast niet uit met de kruissteken!

      Verwijderen
    3. En ja, schoonrijden is heel fijn om te doen! We hebben ook altijd mooi ijs, dus hoeven we niet op scheuren te letten ;-)

      Verwijderen
  2. Dat is een heel leuke tashanger geworden. Ik vind het idee van Marjan hier boven me ook wel heel gaaf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leukertje is dit geworden idee van Marjan lijkt mij ook goed voor jou als echte friezin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind je tashanger heel mooi geworden. Leuk dat je aan schoonrijden doet. Ik heb 1 dag op de schaatsen gereden, net over de 40. Nu mag het niet meer ivm mijn hersenletsel, maar vond het geweldig een keer gedaan te hebben. Wat een gaaf gevoel was dat.

    Ik heb weer genoten van je blog.
    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ijs ligt hier weer in de sloten, ik weet alleen niet of het van lange duur is en of de schaatstas gebruikt gaat worden voor natuurijs? Maar schoonrijden op kunstijs is ook leuk.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Plastic canvas was my first love :) I've turned to 10 Mesh Plastic Canvas (smaller holes), lightweight #3 yarn and only cross once, not the typical cross stitching. It tends to make great size jewelry pieces. Love this skate!
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen