{ 'anonymize_ip': true }

maandag 24 oktober 2016

En alweer: een toffe peer

En alweer: een toffe peer


Dat ik nu eens echte Sneker perenjam had gemaakt, dat had ik al verteld, hé!
Ik heb er ook al eentje weggegeven, aan iemand uit Sneek, namelijk Katrein. Omdat ze al 5 jaar een hele toffe peer is, oftewel haar winkel Katrein was jarig, begin oktober bestond de winkel 5 jaar. En dan vind ik 't leuk om een cadeautje te brengen.

Hier is de "samenvatting" van dat cadeautje:


En dan hier de details:

Het peertje is een patroon van Ingrid van Ingthings, ik vond het hier:


Ik liet de draadjes even zitten, om het later op het dekselkleedje (is dat er een goede naam voor? Een suggestie van Dinah, in een reactie op deze blog) te bevestigen.

Als dekselkleedje haakte ik deze keer een vijfhoekige "granny", uiteraard in 't roze. Katrein houdt namelijk heel erg van roze. Ik begon met een magische ring en daarin haakte ik 5 x 2 stokjes met tussen die groepjes stokjes steeds 2 lossen. In alle volgende toeren ging ik verder als bij een granny.


De peer heb ik hierop vastgezet:


Vervolgens een koordje gedraaid met een draad roze en draad groen.


Dat draadje door het kleedje "weven" en daarmee het kleedje op de pot perenjam vast gemaakt:


Een handgeschreven etiket erop en klaar! 


Zelf vind ik 'm heerlijk! Hier vind je hoe ik 'm maakte deze keer.


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan, leuk om te ontvangen echt origineel!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had al een vermoeden dat er ook dit jaar jam zou worden weggegeven als cadeautje *Ü* . Opnieuw heb je er weer iets origineels van gemaakt! Katrein is ervast blij mee.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig fruitig cadeautje heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supeer! :-))
    Helemaal af zo!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk cadeautje en wat grappig dat je allemaal ideetjes van andere blogsters hebt gebruikt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk persoonlijk cadeautje. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen