{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 13 oktober 2016

Een slinger met blaadjes

Een slinger met blaadjes


Altijd als wij een workshop hebben, zorgen we voor een aantal haakideeën en daar maak ik altijd een klein haakwerkje bij. Deze keer hadden we herfst in 't pakket (ik liet er gisteren al wat van zien) en voor dat kleine haakwerkje aan de pakketjes heb ik er een blaadje bij bedacht.


Leuk om te haken van verloopgaren! Ik had dit bolletje nog liggen, ik kocht het vorig jaar eens bij 't Kruidvat:


Ik haakte dus blaadjes voor alle patronenpakketjes:


En zo zien de pakketjes er dan uit:



Dit leuke bolletje komt van de Wibra:


Daarmee haakte ik op de volgende manier een slinger van blaadjes:


Haak een aantal lossen, ongeveer 20.

Sla 1 losse over, dan achtereenvolgens 1 halve vaste, 1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes in één steek, 1 half stokje, 1 vaste, 1 halve vaste. Dan ga je aan de andere kant van het blaadje terughaken, over de lossenrij heen en dan 1 halve vaste tegenover die laatste halve vaste, dan 1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes in die ene steek, 1 half stokje, 1 vaste, 1 halve vaste.


Dan haak je weer een aantal lossen, ongeveer 20 en je haakt weer een blaadje. Nu kun je eindeloos variëren: langere blaadjes, bredere blaadjes, kleinere blaadjes, door meer of minder halve stokjes, hele stokjes of vasten te haken.


Een leuk haakwerkje! Tijdens de handwerkavond ging Christine ermee bezig, met een verloopgarentje in mooie herfstkleuren:



Morgen nog een herfstig handwerkje in de blog!
De vosjes-broches liet ik gisteren al zien,
je vind ook het patroon in die blog.



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. En zo wordt de herfst steeds gezelliger :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig dat je overal een blaadje aan heb gehaakt. Ze zijn heel er leuk. En je vosjesbroche van gisteren ook! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, zo'n blaadjesslinger!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke blaadjesslinger ...
    en je vosjes - broches is ook erg leuk
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is ook leuk, die blaadjessliertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk die blaadjesslinger! ook leuk als ketting

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan voor de patronen met de herfstblaadjes. Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen