{ 'anonymize_ip': true }

maandag 11 juli 2016

Zomervakantie IJs!

Zomervakantie IJs!


Zomervakantie, tijd om ijs te eten! Ik had hier al eens laten zien dat ik zo'n leuk boek had gevonden en toen wilde ik het ijsje van Clubgeluk al maken. Dat het klaar was, was ook al te zien in de collage bovenaan de blog, maar vandaag krijgt dat ijsje nog even speciale aandacht :-)


Dit ijsje brei je rond, ik maakte het met katoen en gebruikte breinaalden nr. 2½.
Ik heb de meerderingen niet helemaal op de juiste plek en toch vind ik het wel goed.
Ik vond het leuk om te breien, grappig patroon. Vooral dit stukje: "Eet een ijsje en bewaar het stokje". 



6 steken rondbreien is wel een beetje lastig, gelukkig hoefde ik niet zoveel toeren.


Dit ziet er toch lekker uit! Ik hoop dat het tijdens de zomervakantie vaak weer zal zijn voor een ijsje! En anders houd ik het bij deze. Ook beter voor de lijn :-)


Nog even een foto met mijn plastic-canvas-raketje ernaast:


Hier lees je meer over het plastic-canvas-raketje


Ik heb trouwens het boek van Clubgeluk geleend van de bieb! Misschien laat ik me tot nog zo'n bijzonder breiwerk verleiden in de vakantieperiode.




In de periode tot 5 september verkeren De Breimeisjes in de vakantiemodus. Dat houdt in dat er wat minder vaak blogjes verschijnen en toch is er regelmatig wat nieuws te zien en/of te lezen! Wij wensen iedereen een heerlijke en inspirerende zomer!



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ze lijken echt hoor, die ijsjes ... Gisteren heb ik er nog één op. Toen was het best warm bij ons.
    Maar 6 steken in het rond breien, nou dat is best een beetje priegelen...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja een echt priegelwerkje maar leuk is ie wel, al heb ik liever een echte :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die ham....wat leuk! Zou dat ook zo'n priegelwerkje zijn?
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n raketje is altij zo lekker zonnig, dat is nu precies wat we graag willen zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die ijsjes zijn superleuk, dat je dat hebt kunnen breien vind ik geweldig! Haken lijkt me al zo'n gedoe, maar breien is voor mij nog veel moeilijker!
    Benieuwd of je nog zo'n kunstwerkje gaat maken:-)
    Prettige vakantie!
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig zo'n ijsje. Fijne vakantie en temperaturen om veel ijs te eten.

    BeantwoordenVerwijderen