{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 6 juli 2016

Ook leuk: Kumihimo

Ook leuk: Kumihimo


Een tijdje geleden vertelde ik dat ik een Kumihimo-boekje en schijf had gekocht.
Ik ben er mee bezig geweest, maar ontdekte toen dat ik toch beter een ronde schijf had kunnen hebben en toen ik kort geleden weer in Leeuwarden was (Fries Museum), ben ik weer even naar de mooi hobbywinkel De Duif gelopen. Daar hing op dat moment nog precies één ronde schijf. Voor mij dus!



Ik heb op allebei een bandje geknoopt en op de ronde gaat het echt veel makkelijker, de spanning is dan steeds hetzelfde.


Bij het koordje op de vierkante schijf vervormt het af en toe. In mijn boek staat overigens wel een ontwerp voor een breder bandje en dat kun je juist heel goed op de vierkante vorm maken. Dat ga ik zeker ook nog proberen. Op dit moment kan dat even niet, want ik had de schijven en het boekje mee naar de handwerkavond. Hier lees je meer over die avond. Ik had wat andere handwerktechnieken mee, waaronder dus deze schijven. Lydia ging ermee bezig:


Ze vond het zo leuk dat ik het haar maar even heb uitgeleend. Ik had toch nog wel wat andere projecten liggen :-)
Een buurvrouw van me, die een keertje aan kwam haken, bleek ook met deze schijven te werken. Zij maakt hier hele mooie sleutelhangers mee met kralen. Echt prachtig! Voor ons een nieuwe techniek, maar het bestaat dus al veel langer en er is van alles mee mogelijk. Ga er maar eens op googlen!

Update: ik heb begrepen dat de Action momenteel zoiets verkoopt. En dezelfde schijven die ik hier heb, de ronde althans (die dus veel handiger is!) kun je kopen bij Trendywol in Bolsward!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. ah leuk echt een leuk ding voor de vakantie het lijkt op de knoopster maar denk toch nog weer anders. heb ze ook wel eens zien liggen misschien eens in een jolige bui, er zullen op tou tube ook wel filmpjes staan denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De knoopster is inderdaad een eenvoudiger vorm hier van. Bij deze schijven heb je veel meer mogelijkheden. Ik heb er een boekje bij, maar volgens mij staan er ook heel veel ideeën op 't internet.

      Verwijderen
  2. Al knap bezig Akkelien.
    Graag gedaan voor de tips en trucs voor de kumihimo koorden voor het haken en breien als buuf.

    Maak hiervan Sleutelhangers van draad etc en kralen waar ik prijzen mee heb gewonnen in jaar 2003 wat ik jullie heb laten zien.

    De oprichters van de Nederlandse Kumihimo:
    http://www.kumihimo.nl
    en
    https:/www.facebook.com/kumihimo.nl

    BeantwoordenVerwijderen