{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 13 januari 2016

Dan moet er wel gebreid worden!

Dan moet er wel gebreid worden!


Zoals ik al eerder vertelde gingen De Breimeisjes gisteren naar het Fries Museum. Wij waren breivrijwilligers bij de tentoonstelling Breien! Hoe het was, daar vertel ik deze week vast nog over, deze blog schreef ik al vooraf.

Er was gevraagd of we wat breiwerk-in-de-maak mee konden nemen, want voor bezoekers is het natuurlijk leuk om te zien waar "de professionals" mee bezig zijn :-) Dat van de professionals heb ik uit de brief van het museum.
Nu had ik niks meer op de breipennen, ik blijk nogal veel te haken de laatste tijd. Ik heb dus wat op de pennen gezet.

Allereerst heb ik mijn bol "hartje" gepakt.


In alle boeken en bladen gekeken die ik in huis had en toen vond ik dit:


Het begin is er:


En dan was er nog een plan, waar ik al heel lang op zit te "broeden" en dat heeft te maken met dit boekje:


Deze kleuren ga ik gebruiken:


Het is niet toevallig dat de kleuren overeen komen met de kleuren van deze slinger.
En ook hier is al een begin gemaakt:


De omslagdoek brei ik op een rondbreinaald. Het andere project wilde ik ook graag op zo'n naald zetten, maar ik had er niet een van nr 3. Ik heb het nu op sokkennaaldjes gezet, omdat ik het dan makkelijk mee kan nemen.

Als we tijd hebben dan zullen we het vast ook even over de handwerkavond hebben, die is aanstaande maandag. Mocht je belangstelling hebben, er kán nog aangehaakt worden! Kijk dan even hier.

Later meer over hoe het was in het museum!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. ben heel benieuwd naar het museum mooie dingen ben je weer aan het maken Akkelien ik hoorde dat Maria er ook was. GEZELLIG :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opgezet en gelijk al zover ;) dan ben je toch echt idd een professional hè in mijn ogen. Ik ben benieuwd naar alles, leuk!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het begin zijn het korte pennen, hé, dat gaat lekker snel :-) Je meerdert iedere tweede naald 6 steken, dus inmiddels gaat het al wat minder snel.

      Verwijderen
  3. Goed dat het nu bekend wordt dat jullie brei-professionals zijn. Misschien zien jullie het zelf niet zo, maar voor veel anderen zijn jullie dat zeker.
    Goed idee om breiwerk mee te nemen op verschillende soorten breimaterialen.
    Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen in het museum.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Benieuwd hoe je plannetje uitwerkt!
    Groeten, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is natuurlijk erg leuk als je zelf ook wat te breien mee neemt als profecional.. hihihi. Leuk om zo eens genoemd te worden vind je niet.. Leuk die letters breien en een mooie omslagdoek.. En heel benieuwd naar jullie belevenissen in het museum......

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je eigen werk mocht meenemen, je bol hartje ziet er mooi uit! Dat wordt vast een prachtexemplaar van een sjaal en die andere kleurtjes voor de letters vormen samen een mooi geheel.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen