{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 7 oktober 2015

Vlaggetjes voor de handwerkavond

Vlaggetjes voor de handwerkavond


Voor de handwerkavond van afgelopen maandag hadden we als onderwerp vlaggetjes haken. Op zich hadden we dat wel vaker gedaan, maar vlaggetjes zijn leuk om te haken, er zijn veel mogelijkheden en het is ook voor iemand die pas begint goed te doen.

Deze zomer had ik een vlaggenlijn gehaakt voor Mick en toen gebruikte ik min of meer het patroon van Karin. Een perfect patroon! 
Voor aan de patronenpakketjes maakte ik op de manier van Karin kleine vlaggetjes en aan de begindraad maakte ik een belletje vast:


De vlaggetje van Mick heb ik allang verstuurd, die kan ik alleen  nog op foto's laten zien en ze staan in de blog. Dus... ging ik toch nog maar even voorbeeldvlaggetjes haken :-)




De kleuren koos ik omdat ze passen bij dat leuke kastje dat in onze hal staat. En ik ben nog bezig om alle vlaggetjes van een letter te voorzien. In kruissteek, want je kunt heel leuk met kruisjes borduren op zo'n lapje van vasten!


Het eindresultaat en meer over de handwerkavond laat ik uiteraard binnenkort zien :-)
En wil je meer weten over de handwerkavonden en misschien zelfs een keertje aanhaken? Kijk dan even hier!

En het was trouwens een heel toepasselijk onderwerp voor de handwerkavond, want deze week is Katrein Kunst jarig! De winkel dan, hé ;-) Ze heeft vast een leuke actie, dus ik houd haar facebookpagina in de gaten!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Leuk om te maken en nog mooier om te geven!
    Zou eigenlijk weer naar jullie gezellige clubje willen....
    maar het is nogal ver en de tijd ontbreekt een beetje.

    Groetsjes, joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grote glimlach hier na het lezen van je blog. Ik word helemaal blij van jouw vrolijke vlaggetjes. Ik haak ze ook vaak en vind het zo leuk om z te maken. Je kunt eindeloos variëren op het thema en er ook zo goed restjes mee opmaken. Jullie hadden vast een hele leuke avond! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vlaggen zijn altijd leuk hetgeeft gelijk iets feestelijk. Ik wist niet dat je kruisteekjes kan borduren op haakwerk.. Hmmmm krijg gelijk allemaal leuke ideeen.... :-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, leuk, ik ben benieuwd, Dinah! En dat is juist zo leuk aan het lezen van elkaars blogs: dat je elkaar inspireert :-)

      Verwijderen
  4. Een slinger van vlaggetjes is leuk en zeker als de vlaggetjes zulke mooie kleuren hebben. Met die letters erop zijn ze extra luek.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen