{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 1 september 2015

Dinsdag - poppendag Hoe het ging met project pop

Dinsdag - poppendag Hoe het ging met project pop


In de vakantietijd liet ik hier een popje zien dat door Lydia gehaakt was. In de vakantietijd was er nog niks aan gedaan door mij... En het poppetje lag daar maar, in het te grote jurkje, dat dan nog wel. Nu heb ik in de vakatietijd vlaggetjes gehaakt voor een slinger in mooie aardetinten (je kunt er morgen en overmorgen meer van zien) en een paar van die bolletjes brachten toch inspiratie :-)

Het poppetje komt uit het boekje "Poppen haken" van Brenda Smits.


Ik heb een patroontje uitgezocht en ben gaan haken met twee tinten geel en een oranje kleur in streeppatroon:


Het patroon is niet zo moeilijk, ook een beginner zou hier wel mee aan de slag kunnen. 


Je maakt twee identieke delen. En dan zet je ze aan elkaar.



Even passen hoe breed de halsopening moet worden:


Volgens het boekje is het een pyjama. Ik vind het een multifunctioneel pak ;-)


Vrolijke en zonnige kleuren en zo te zien zit het heerlijk!


Het poppetje woont weer bij Lydia, ze is er heel blij mee :-)



Ik ga kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij:

Peggy en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen: