{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 19 augustus 2015

Snelle tas

Snelle tas


In de vakantietijd had ik het al eens laten zien, hier, hoe je heel snel een tas kunt maken, en 't enige wat je nodig hebt is een shirt en een schaar. Ik had zelf een shirt waar een paar gaatjes in bleken te zitten. Jammer, want ik vond 't wel een leuk shirt...

En dus ga ik het houden! Zo maak je van een shirt een tas: 


Je knipt de mouwen eruit en je knipt de voor- en achterhals "gelijk":



Aan de onderkant knip je "franjes". Ik heb de zoom er eerst ook afgeknipt.


En dan knoop je steeds 2 van die franjes samen, 1 van de voorkant en 1 van de achterkant.


Dat vormt dan de bodem.


Mijn tas is best groot geworden, een shirt maat L. Ik kan 'm makkelijk kleiner maken, door de "franjes" langer te knippen. 


En zoals Anita schreef in een reactie bij die vorige blog over dit onderwerp: je kunt zo'n tasje speciaal voor kleding houden, volgend jaar met de nieuwe wet. Hier kan mooi veel in!
Ik ben blij met dit idee, dat ik kreeg van nichtje Elina, die het vond op youtube.



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook een heel leuk idee!! En wat let je om ev een t-shirt op de helft door te stikken en dan 2 tasjes te maken. Als je het te groot vindt is dat zo gepiept!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf idee en er komt geen naald en draad aan te pas...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig!!!!
    ik ga er gelijk een paar maken voor mijn schoonfamile, daar is nu al alle plastic verbannen (gambia) ook emmers of mandjes van plastic mag niet meer, alles moet natuurlijk materiaal zijn..heb nog te grote shirts zat liggen!!! die had ik niet uitgedeeld in afrika, omdat daar niemand maat 58 heeft! eindelijk een goeie bestemming voor ook deze grote maten!

    BeantwoordenVerwijderen