{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 9 juni 2015

Dinsdag - poppendag Maria's Pippi heeft een jurk

Dinsdag - poppendag Maria's Pippi heeft een jurk


Hier konden jullie zien hoe Maria's Pippi haar kreeg. Vandaag laat ze haar jurk zien.
Die foto's kreeg ik zelf in drie afleveringen binnen, ik laat ze in één keer aan jullie zien :-)

Het begon hiermee:



Maria heeft een erg leuk gemèleerd katoenen garen gekozen.


Ze breit het jurkje uit het boek van Arne & Carlos.


Er worden knoopjes bijgezocht.


Alle draadjes worden afgewerkt.


En dan is het jurkje helemaal klaar!



En mag Pippi passen!


Wat is ze leuk geworden, hé!


Ik word altijd vrolijk als ik Pippi zie!


Maria's Pippi gaat er voorlopig vandoor. Maria heeft nog plannen voor in ieder geval een vestje, schreef ze me. Persoonlijk denk ik dat Pippi ook nog schoenen gaat krijgen, maar dat weet ik niet zeker. De komende tijd staan er bij Maria andere handwerkzaken op het programma. Pippi komt zo de zomer ook wel door, denk ik! 

Nog een poppenberichtje, ik kreeg via mail een vraag over het maken van een hippiepop van Petra en ik heb geprobeerd haar te helpen. Het is goed gelukt, dat zag ik hier op haar website!

Ik ga eens kijken of ik volgende week wat heb voor de poppenblog en nu kijk ik snel of er ook poppen- of ander nieuws is bij


Peggy en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooi garen is er gebruikt om het kleedje te breien. Die Pipi ziet er helemaal hip uit.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt wel een heel leuk jurkje geworden, vooral door het garen vind ik, dat is echt wel heel mooi! En het staat Pipi gewoon perfect!
    Fijn dat je Petra een handje kon helpen met haar pop, altijd fijn, zeker als je dan het resultaat kan zien.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pipi ziet er leuk uit in haar nieuwe jurk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het garen is zeker goed gekozen, Pipi ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben fan van het kleedje en zeker van de kleuren ! Ik moet zorgen dat 'mijn Pipi' het niet te zien krijgt of ze gaat enorm hard zeuren om ook zo'n kleedje te krijgen.

    Groetjes
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah wat mooi is Pippi ik krijg haar donderdag vast nog wel even in het echie te zien dan is er weer breimorgen !!

    BeantwoordenVerwijderen