{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 5 juni 2015

Dekens, op de helft en bijna klaar

Dekens, op de helft en bijna klaar


Met het wisselende weer was ik steeds heel gemotiveerd om weer wat aan m'n dekens te doen. Mijn Zeeuwse mee-brei-deken is precies op de helft:



Ik ga vast en zeker garen overhouden, want ik ben nog bezig met bol nummer 7 en ik heb er nog 8! De "hoogte" is praktisch een meter, dus zal de deken in totaal ongeveer twee meter worden. En dat was wat de bedoeling was :-)

Het weer was in de meimaand niet altijd even best en dan is het best fijn om onder zo'n deken te zitten werken:



Het is dan ook zover, ik heb genoeg toeren in V-steek gehaakt!


Nu ben ik bezig om er een rand omheen te haken. Het wordt een eenvoudige rand van vasten. Bijna klaar dus!

En over juni gesproken, de maand van het spannende boek, bij mijn bibliotheek kun je meedoen aan een moordspel en het moordwapen.... breipennen! Wij van de Breimeisjes zijn onschuldig, hoor! Kijk hier op facebook en/of hier op de speciale website. Je kunt alle afleveringen tot nog toe nog lezen en het spel duurt t/m 10 juni.

Fijn dat de temperaturen een stuk aangenamer zijn inmiddels! Het is vandaag zelfs echt geen weer voor dekens, haha!
Ik wens iedereen een heel fijn weekend toe!




Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Misschien wordt het vandaag toch een beetje te warm om aan je deken te breien. Bij ons geven ze 32 graden pfffffffffffff.
    Misschien kan je met de overschot een kussen breien ;-).
    Geweldig een moord met breinaalden, hoe verzinnen ze het !!!
    Fijn weekend nog.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai wat schieten je dekens goed op Akkelien! Rust jij ook nog eens of neem je genoeg slaap? Met de rest van de wol zal je nog wel een projectje kunnen maken of je ruilt hem om in de winkel. Vandaag misschien even een haakdag inlassen met die hitte ;-)
    En een moord met breipennen, SUPER! Kan je vriendin hier geen boek rond schrijven misschien, de andere heb ik met veel plezier gelezen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, je bedoelt Els Kerkhoven! Met haar boek Weekend Terschelling! Ik zal de suggestie doorgeven :-)

      Verwijderen
  3. weet je zeker dat jullie onschuldig zijn met jullie breipennen??
    deze deken werd anders in een moordend tempo gebreid!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi wordt je zeeuwse deken en al op de helft knap hoor en dat uit 1 stuk en ja nu even te warm om onder een dekentje te kruipen dus ik haak vandaag blokjes van de bernice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt dus echt een deken, 2 meter. Het ziet er nu al erg mooi uit en ook z'n mooie kleur blauw. Misschien een mooi kussenhoesje maken van kleine blokken als je zoveel garen over gaat houden.. Tis maar een idee hoor. Ik houd ook erg van moorden( niet zelf) maar een detective sla ik niet graag over. Zonda zitik weer languit voor 2 afleveringen van broad church, spannend....

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen