{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 19 mei 2015

Dinsdag - poppendag Een verjaardagsengeltje en een vraag

Dinsdag - poppendag Een verjaardagengeltje en een vraag


Voor een jarige in de familie haakte ik een (b)engeltje omdat ze wel een lief cadeautje verdient. En geluk en liefde. Ik gebruikte het patroontje van Monique Vos-Meulenbroek, je vind het patroon hier.

Mijn gevoel zei dat het de kleur rood moest worden:


Zo leuk, hoe dit engeltje kan zitten :-)


Gouden vleugeltjes,


lekker pluishaar, vreselijk om te haken, maar wat een geweldig effect!


En ik gaf het (b)engeltje een glimlach mee. Ik vond het weer leuk om te haken en ik hoop dat het dat ook een glimlach brengt bij die jarige. En geluk en liefde!


En dan nu de vraag. Ik kreeg een mailtje van Jeannette en zij wil de opengewerkte jurk breien uit het boek van Arne & Carlos, het patroon staat op blz 78 en 79. Bij toer 6 staat: 
"1 r en leg de zijdraad tussen deze en de volg. st,.." Het gaat om dat onderstreepte stukje. Weet iemand van jullie wat hiermee bedoeld wordt? Ik heb die jurk nog niet gebreid. Ik heb zelf de indruk dat er bedoeld wordt dat je de loshangende draad daar gebruikt om aan te geven wat het begin van de toer is, maar ik weet het niet zeker. Wie weet het wel? Het mag via een reactie op deze blog, maar je mag me ook mailen (debreimeisjes@gmail.com). Alvast bedankt, ook namens Jeannette!

Vandaag is het jaarmarkt in Sneek, daar ga ik even kijken, samen met Lydia, gezellig! 
En later vandaag ga ik even kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij:

Peggy en
Rita

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een tof engeltje. Ik ben er zeker van dat zij veel geluk en liefde gaat brengen :-)
    Met je vraag kan ik je helaas niet helpen.

    Groetjes
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je gelijk hebt wat de A&C jurk.Verder op(t.10) moet die draad ook weer gebruikt worden.
    Het is alweer een tijdje geleden en ik begon enthousiast aan die jurk, maar...raakte de tel volkomen kwijt :) en dus gebruikte ik alleen de eerste 19 al gebreide toeren.Werd een hele deftige rand in een jurk!
    Lief (b)engeltje! Ik verheug me al op haar nieuwe boekje!
    grfr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goh, ik wist haast wel zeker dat jij 'm gemaakt had! Ik heb het ook een paar keer overwogen, maar heb niet zo'n zin in die 100 steken...

      Verwijderen
  3. Wat een leuk engeltje, bedankt voor de link naar het patroon. Veel plezier op de jaarmarkt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf breide ik de jurk nog niet, maar ik denk ook dat het zo moet. Je (b)engeltje is echt een dotje hoor, in mooi rood met gouden vleugels, die tovert vast een glimlach op ieders gezicht.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief engeltje heb je gemaakt. Leuk om te maken, zo'n klein popje.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen