{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 30 april 2015

Poesiealbum-plaatje

Poesiealbum-plaatje


Het is alweer anderhalve maand terug, mijn zussendag. Ik kreeg van al mijn zussen lieve cadeautjes, ze vulden o.a. een mandje met allerlei wolletjes en aanverwante zaken, dat schreef ik hier.

Een van mijn zussen stopte een potje in dat mandje en daar zat van alles in:


Zie je die vlinder liggen? "Zus" Agnes moest aan mij denken, dat komt waarschijnlijk doordat onze straatnaam een vlinder is.


Ik moest direct aan mijn grootouders denken en mijn Poesiealbum! Toen zij, lang geleden in 1973, wat in mijn boekje schreven, mocht ik plaatjes uitzoeken om erbij te plakken. En Beppe had mooie stoffen applicaties! Beppe vertelde dat zij ze vroeger gekregen had toen ze een meisje was. Ze kreeg ze van jongens, volgens mij vertelde zij dat ze bij pakjes sigaretten zaten. En ze had heel veel plaatjes, dus ze was vast en zeker een mooi meisje! O, ik vond ze prachtig, die plaatjes! En ik wilde het liefst een heleboel! Dat mocht natuurlijk niet, ik mocht er drie :-)



En nu heb ik het plaatje van Agnes ook in mijn Poesiealbum geplakt, bij het gedicht dat zij er voor me in schreef:


Ik vind het fantastisch dat al mijn "zussen" nog wat voor me in mijn album wilden schrijven! 



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.



5 opmerkingen:

  1. Dat roept herinneringen op, een poëziealbum, man, dat is lang geleden...
    Leuk dat je dat terug hebt opgenomen, vind het heel mooi.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi die oude plaatjes en wat op valt ze blijven door de jaren heen ook zo mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, ne poëzie ... waar is de tijd? Wel een super tof idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dierbare herinneringen zijn dat. En dat worden de gedichten van je "zusjes" zeker ook.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen