{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 16 december 2014

Dinsdag - poppendag Miss Chocolate

Dinsdag - poppendag Miss Chocolate


Dit is de laatste week voor de kerstvakantie. Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen, maar ik neem wel enigszins blogvakantie, dus zeer waarschijnlijk ook even twee weken geen echte poppenblog.
Voor vandaag heb ik nog wat van Maria. Deze foto's stuurde ze me al een hele tijd terug, om precies te zijn op 5 augustus.

Ze wilde wel graag weer eens wat meer ontwerpen. Als kind was ze al meer kleermaker dan poppenmoeder. De poppen van Arne en Carlos - hoe fantastisch ook - kun je toch maar beperkt kleden. Barbiepoppen hebben niet zo'n realistisch figuurtje en daarom had ze voor haar verjaardag een ontwerp-pop gevraagd. Zo kwam deze "blote mevrouw" bij haar in huis:



 Maria verzamelde wat spulletjes: een doorzichtig groen lapje met stippen dat ooit feestelijk een fles wijn verpakte en een mooi lint van een doosje bonbons. Zo werd deze mevrouw in de gedachten van Maria al Miss Chocolate.




Nu beschikt deze Miss over een grote beweegbaarheid en daardoor heeft ze geen fraaie heuppartij. En die stof is transparant. Maria had nog wat appelgroene katoen nr 10 liggen en bedacht een naadloze boxershort die ze op 5 naalden nr 2 gebreid heeft.



Keurig, nietwaar! Er komt nog een hemdje bij. Ik heb al foto's gezien dat Maria hier mee bezig is. Ze heeft ook al allemaal mooie knoopjes en kraaltjes gevonden die ze vast en zeker gaat gebruiken. 


Het wordt vast en zeker prachtig! Ik hoop dat we dat in het nieuwe jaar gaan zien.

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij: 

Jolanda,
Peggy en
Rita! 

Als je ook mee wilt doen, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. hey ....... ik heb wat gemist van Maria !!! heeft ze niet verteld ,maar dat gaat uitgebreid ter sprake komen op de volgende breiochtend in januari !!
    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben ik al nieuwsgierig naar het eindresultaat. Dat is weer eens iets anders dan een A&C pop.
    Grtjs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff, petje af, ontwerpen op de vierkante millimeter......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoho, Maria kent er echt heel veel van hoor! Zelf ben ik helemaal niet zo creatief in het maken van kleine poppenkleedjes in stof, ik brei ze liever. Heel benieuwd naar het vervolg van de groene broek en de groene stof met lint.
    Dit wordt vast de moeite!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen