{ 'anonymize_ip': true }

maandag 5 mei 2014

Poppetjes van knijpers

Poppetjes van knijpers


Kort geleden liet ik zien dat we tijdens de freubelclub bij Katrein Kunst  knijpers beschilderden en zo een poppetje maakten. Mijn zusje reageerde met "Vroeger maakte je al voor mij: dames van wasknijpers met mooie jurken!!" en dat klopt. 

We zijn kennelijk een bewaarfamilie, want die poppetjes blijken er ook nog te zijn! Ik maakte ze volgens mij voor in haar letterbak. We waren in Engeland geweest op vakantie en daar vonden we die mooie knijpers. Ik heb er nog steeds een paar van in mijn knijpermand!

Hier zie je de dames aan de achterkant:


en aan de voorkant.

De meest rechtse dame, in het gehaakte jurkje had vast een kleiner vakje in de letterbak, want bij haar is wat van de "benen" afgezaagd. 
Ik tekende met potlood een gezichtje en maakte met draad kapsels. De armen heb ik gehaakt met lossen.





Ik schat dat ik een jaar of 16 was toen ik ze maakte. Ook al weer ruim dertig jaar geleden! Het witte jurkje ziet er ook nogal "vergaan" uit. Toch wel leuk om dit weer eens terug te zien. Nostalgie!

Ik wens iedereen vandaag ook een feestelijke dag: 5 mei - Bevrijdingsdag!


Liefs van De Breimeisjes!

8 opmerkingen:

  1. wat leuk en nog zo mooi gebleven,
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk dat dat bewaard is gebleven.
    Leuk gedaan toen hoor!!
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig! Nav je eerste bericht heb ik al met een zak van die knijpers in mijn handen gestaan. Ik ga ze denk ik toch maar kopen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat grappig! Ik zag ze afgelopen vrijdag ook in een winkeltje, in Alkmaar. Ik dacht ook "Zal ik er nog een stel kopen?" Niet gedaan, ik heb er ook nog wel een stel in mijn knijpermandje. Als je ze wel koopt en je gaat er niet mee knutselen, dan kun je ze toch wel gebruiken! Best wel verantwoord dus :-)

      Verwijderen
  4. Ja, Akkelien, jij had toen al duidelijk talent voor handwerken. Wat had je dat toen al prachtig gemaakt. Leuk dat het is bewaard.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor! die popjes. geweldig dat je toen al zo bezig was met deze hobby! En wat geweldig dat ze al zo lang bewaard zijn gebleven.
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. via jouw blog houden we nu een mooie herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is leuk aan zo'n blog: zo kun je van alles "digitaal" bewaren!

      Verwijderen