{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 6 februari 2014

Dé deken

Dé deken


Sinds begin januari lijkt een groot deel van de hakende vrouwen in Nederland in de ban te zijn van dé deken. Ik werd er ook wel door geprikkeld. Aan de ene kant denk ik al heel lang dat het leuk zou zijn om een deken te haken, aan de andere kant zit ik ook vol twijfels. Vooral over de kleuren en het materiaal. Er is op dit moment genoeg aan inspiratie te zien op de facebookgroep. Hier zijn links naar Tertia en Jolanda, de dames die het initiatief hebben genomen en iedere vrijdag zorgen voor een link naar volgende toeren.

Zoals ik kort geleden al liet zien, had Katrein Kunst nieuwe garens besteld en ik had het een en ander in huis om uit te proberen. En ineens bedacht ik dat ik met deze garens


wel eens die deken zou kunnen maken. En ik begon:










De eerste zeven toeren zijn een feit. Ik ben de achterstand rustig aan het inhalen. Het plan is dat ik af en toe bij Katrein Kunst ga zitten haken aan deze deken. Misschien kunnen we er een vragenuurtje aan vastknopen voor haaksters in Sneek of omgeving die moeite hebben met bepaalde patroonsteken? En het uiteindelijke resultaat? We zullen zien wat we daar mee gaan doen! Eerst nog maar even doorhaken, want ik loop nog steeds iets achter!

Liefs van De Breimeisjes!

7 opmerkingen:

  1. Helemaal mijn kleurtjes! Mooi!!

    liefs, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een besmettelijke virus. En voor zo ver ik weet nog geen vaccin tegen gevonden.Maar mooi gaat die in ieder geval worden. Het zijn ook zo een mooie kleurtjes. Veel plezier ermee.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor Akkelien, jou kleurtjes zijn ook prachtig! En ik ben heel blij dat er nog geen vaccin tegen gevonden is omdat het veel te leuk en spannend is om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleurtjes! Ben zelf op 20 toeren na klaar en daar ben ik heel blij mee. Tijd voor iets anders...Ben heel benieuwd hoe jouw deken er uiteindelijk uit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt wel besmettelijk precies! Je hebt in elk geval toffe kleurtjes en je achterstand haal je binnen de kortste keren in!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hele mooie kleurtjes voor de deken ....het is een heerlijk haakwerk om te doen.
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je vordert al snel met je deken, Leuk hoor
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen