{ 'anonymize_ip': true }

maandag 9 december 2013

Freubelavond/handwerkavond

Freubelavond/handwerkavond


Vanavond is er weer handwerkavond bij Katrein Kunst en daar ben ik nog druk mee bezig. Deze avond heeft als thema kerst, ik laat er deze week uiteraard nog wel wat van zien. En aan armbreien (zie deze blog van vorige week) besteden we ook aandacht.

Vorige week was er bij Katrein een freubelavond. Met als thema.... Kerst! We kregen hele mooie werkjes te doen, al was het best pittig. Ze voeren het niveau langzaam wat op!


Deze mooie hertjes mochten we beplakken met servetten. Ik ben er niet aan toegekomen, maar aangezien ik thuis wel servetten én die speciale lijm heb, kan dat nog wel goedkkomen. De hertjes op zich zijn al schattig!



Met tape versierden we waxinelichtjes, maar als extra konden we met speciale stiften de kaarsjes ook nog versieren en beplakken met kleine figuurtjes van kaarsvet. Ik heb hier de kaarsjes van m'n freubelbuurvrouw Brenda (van BDDesigns) op de foto gezet, want zij tovert dan weer mooie roosjes op haar kaarsje! Je ziet mijn kaarsje van de zijkant, de opgeplakte figuurtjes zijn beeldig, maar mijn goedbedoelde stippenpatroon is beslist niet het aanzien waard... 

En dit waren de top-freubels! Een kerstboompje en een sneeuwbal. Beide freubels hebben een basis van piepschuim. (Bij Katrein Kunst kun je allerlei piepschuimfiguren kopen/bestellen!) Ik moest zowaar voor het eerst van mijn leven met een boormachine in de weer om een gaatje te boren in het onderste houten schijfje. Dat was uiteindelijk nog het makkelijkste deel :-) Nu vind ik het er op de foto nog wel geslaagd uitzien, maar ik ga 'm thuis nog opnieuw vastzetten.
En met een hele mooie stans knipten we allemaal sneeuwvlokken die met een speldje en kraaltje op de bol geprikt werden. Mooi resultaat!

Volgend jaar gaan we weer freubelen! Hopelijk vinden Katrein Kunst en Jackelien van der Sleen nog heel veel leuke freubelwerkjes voor ons!

Liefs van De Breimeisjes!

6 opmerkingen:

  1. de kerst sneeuwbal is echt heel erg mooi, en wat gezellig hé freubelen voor kerst :o)

    veel plezier,
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben weer knap gefreubeld zeg! De hertjes zijn schattig en die kerstbal en kerstboom echt origineel! Ook de theelichtjes zijn heel apart, jullie komen alvast in de kerstsfeer :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen hebben jullie gedaan! Ook heel verschillend allemaal. Zo leer je ook verschillende technieken. Ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan freubelen...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    (ps jouw sokken zijn ook mooi geworden!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoveel verschillende creaties en zo leuk gedaan. Jullie hebben een leuke freubeldag gehad.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig samen freubelen, en wat een leuke creaties, de hertjes vind ik heel erg leuk
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo samen freubelen . En wat een prachtige creaties weer . Heel leuk xxx

    BeantwoordenVerwijderen