{ 'anonymize_ip': true }

maandag 16 december 2013

De vlag uit!

De vlag uit!


Ja, lieve lezers, het is me gelukt, ik had de opdrachten op tijd af. En nu kan ik ook eindelijk eens laten zien wat dat ene kleurrijke werkje nu was.

Ik kreeg een mail van iemand, laten we hem Mr. P. noemen en hij informeerde naar de mogelijkheden voor een gebreide vlaggenlijn. Of De Breimeisjes dat maakten. Ja, dat kunnen we wel! Ik wees hem op wat voorbeelden op de website (kijk bijvoorbeeld hier of hier). Na diverse mails was de opdracht een lijn van minstens vier meter met effen gebreide vlaggetjes. Breien gaat minder snel dan haken, maar er zijn weinig draadjes af te hechten als het effen is, dat is weer een voordeel.

Het was een hele klus, maar nu kan het dan ook eindelijk in de blog! Ik heb wat uitgeprobeerd en zo werden de vlaggetjes uiteindelijk:


Het patroon volgt deze week nog. Ik maakte voor de slinger 15 vlaggetjes, van acryl in 15 verschillende kleuren. Ook een mooi project om wat restanten weg te werken!


De 15 vlaggetjes werden in de mooist mogelijke kleurenvolgorde gelegd. In eerste instantie zou ik het op een lint naaien, maar ik bedacht dat dat echt niet mijn ding is. Ik heb ze aan elkaar gehaakt. Hoe ik dat deed laat ik ook later nog zien. 

Deze verjaardagsslinger was bedoeld als Sinterklaascadeau voor de vriendin van Mr. P. Ik moest het pakket naar Amsterdam sturen. Erg grappig dat iemand uit Amsterdam bij dit Breimeisje in Sneek terecht kwam! Ik mocht wel een labeltje op de vlaggenlijn zetten, maar liever op de enveloppe zetten dat het van De Breimeisjes kwam. Leuk, al die geheimzinnigheid!


Het lukte om de slinger mooi op tijd voor 5 december te versturen. Mr. P. was behoorlijk enthousiast over het resultaat! En.... bestelde er nog één! Voor zijn moeder! Hoe leuk is dat!
Ik had nu tijd tot het afgelopen weekend en ik heb het afgelopen woensdag verzonden. 
Nu maar hopen dat moeder én vriendin ook blij zijn!


En dat de verjaardagsslingers vaak en veel de boel mogen versieren!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

8 opmerkingen:

  1. Mr. P is heel goed in het verzinnen van cadeautjes! En jij hebt het mooi voor elkaar gebokst...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke slingers. Gelukkig was alles op tijd af.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een leuke opdracht zeg. En wat ziet de slinger er feestelijk uit.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg, dat mr P gebreide vlaggenslingers bestelt, je moet ook maar op het idee komen! Ik vind ze prachtig geworden, daar gaan de moeder en de vriendin zeker blij mee zijn. Heerlijk zulke originele bestellingen. Ik kreeg laatst een mail van een meneer die graag een gehaakte cavia sleutelhanger bij me wilde bestellen. Geen idee wat hij er mee van plan was, maar ik heb het met veel plezier voor hem gemaakt.

    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je sleutelhanger was ook geweldig goed gelukt, dat had ik wel gezien!

      Verwijderen
  5. ik vind alles haken en breien reuze leuk.. maar schiet in de stress als het MOET.. ik zit hier tegen een opdracht aan te hikken.. die maar niet op schiet.. en ik heb dr helemaal geen zin meer in..ik verkoop liever iets wat ik met veel plezier al gehaakt heb ! maar je vlaggenlijnen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen