{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 10 september 2013

Dinsdag poppendag (1)

Dinsdag poppendag (1)


Het is weer begonnen, ook bij mij ging het weer kriebelen: ook bij mij weer poppennieuws op dinsdag! Al begin ik bescheiden....

Kijk, zo zit pop Alies al weken bij mij op de bank:


Nog steeds met blote voeten. Op zich niet erg. Eigenlijk zelfs best wel prettig in de afgelopen warme weken, want wat hebben we een zomer gehad! Idioot dat ik niet eens een luchtiger outfit voor Alies gemaakt heb. Maar goed, nu wordt het dan wat koeler. En ik had dit leuke garen in huis, van Katrein Kunst, om het een en ander uit te proberen.



Gisteren liet ik al zien dat ik er een portemonneetje mee haakte. En ineens leek me dit ook heel geschikt voor sokken. Dat was sowieso altijd al het plan, om sokken te breien voor deze pop (lees hier). 


Sok nummer 1 is klaar en past:


Alleen nog even afhechten :-) Zo is het nog lekker luchtig, hahaha!
Je breit deze sokken dus vanaf de teen. Wel grappig. Overigens vind ik het patroon in het boek niet helemaal duidelijk. Ik zou het zelf duidelijker hebben gevonden als regelmatig het aantal steken vermeld zou staan na de meerderingen. Dan kun je beter zien of je nog goed bezig bent. Ik weet inmiddels wel dat het heel lastig is om een patroon goed leesbaar uit te schrijven, op zo'n manier dat andere mensen het begrijpen!

Sok nummer 2 staat al op de pennen. Ik heb tussendoor nog iets anders gemaakt van het garen, want ik wilde de sokken wel ongeveer gelijk hebben en er kwam juist een heel donker stuk. Wat ik daarvan maakte, laat ik later zien op de blog. Het is in ieder geval heel inspirerend materiaal, dit garen met kleurverloop!

Ander poppennieuws verwacht ik te zien bij Daniëlle en Rita. En ik ga ook even kijken bij de "handmade by ..." -rubriek van Wieke!

Wil je meer zien van mijn poppen? Kijk dan bijvoorbeeld hier!


Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Het is een hele leuke sok geworden Akkelien! Maar het garen speelt hierbij natuurlijk ook een rol, het is echt heel mooi garen! Lijkt me ook heel geschikt om grote sokken mee te maken :)
    Benieuwd wat je met het donkere stuk gemaakt hebt, maar zorg nu toch nog voor een 2e sok voor Alies of ze heeft nog 1 koude voet...
    niet zo leuk nu het weer verandert :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is het weer wat kouder. Misschien bij jullie ook. Dan komen die sokken wel goed van pas. Leuk hé zo sokken breien en die zijn zo vlug af. Het is te hopen voor de pop dat je vlug aan het juiste stukje kleur bent, want anders gaat die éne voet wel kou krijgen hoor...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, wat een fijne sokken! heel erg mooi... ik wilde dat ik kon breien ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja, je bent natuurlijk nooit te oud om wat te leren, haakjuffie! Is er niet een Breimeisje of brei-juffie in je omgeving dit je op weg kan helpen?

      Verwijderen
  4. Dat zijn lieve sokjes! Je bent al weer druk bezig zie ik. Het is er vandaag ook echt weer voor he?

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen